Bejött a marketing, nagyot nőtt a reptér forgalma

A Budapest Aiport utasforgalma 16,9 százalékkal nőtt az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, mintegy hárommillió ember vette igénybe a budapesti repülőteret, a bővülés közel háromszorosa az uniós repülőterek 6,2 százalékos növekedési átlagának.

A növekedés hátterében a jól teljesítő magyar gazdasági mutatók, Magyarország egyre erősödő turisztikai vonzereje és a budapesti repülőtér erőteljes légitársasági marketing tevékenysége áll, amelyeknek köszönhetően egyre több új légitársaság érkezik Magyarországra, a régiek pedig sorban emelik a járatszámokat vagy a kapacitást – írja az MTI a Budapest Airport közlése alapján. Az áprilisban a budapesti repülőtéren regisztrált mintegy 1 millió 240 ezer utas 16 százalékos bővülést jelent a tavalyi év negyedik hónapjához képest.

Az ACI Europe (Repülőterek Nemzetközi Tanácsa európai tagozata) statisztikái szerint ezzel a gyors növekedési ütemmel Budapest az európai repülőterek top ligájába került. A Budapest Airport a növekvő forgalom támasztotta követelmények miatt indította el két évvel ezelőtt a BUD 2020 ötéves repülőtér-fejlesztés programot, amelynek keretében több mint 160 millió eurót (50 milliárd forintot) fordít infrastruktúra-fejlesztésre.

Ennek részeként a 2B oldalon új utasforgalomi területet alakítanak ki, futópályát fejlesztenek és átadták a repülőtéri szállodát is. Idén nyáron megkezdődik a 2. Terminál mellé tervezett Cargo City építése, decemberben elindul egy többemeletes parkolóház kivitelezése, és megkezdődött a 3. Terminál tervezéséhez szükséges koncepció kidolgozása.

  • Megosztom