Bejött a márkafrissítés az Auchan Korzónak

A megújult márkanév, logó és szlogen, valamint az új márkanagykövetek a vásárlókkal való kapcsolat és a márka iránti lojalitás erősödését hozták az Auchan Korzó brand számára.

(Szponzorált tartalom)

Az elmúlt egy év marketingkommunikációs tevékenységét értékelte az Auchan Korzókat üzemeltető Nhood Services Hungary Kft. A márkához országszerte 18 Auchan áruházban csaknem 650 üzlet, szolgáltató, étterem és kávézó, köztük számos ismert világmárka tartozik. A világjárvány elkerülhetetlenül meghatározta az Auchan Korzók tavalyi évének kommunikációját, arra azonban kevésbé lehetett számítani, hogy az elhúzódó válság az idei évre megfogalmazott terveket is újraírja.

„Arra készültünk, hogy nagyszabású húsvéti kampánnyal indul az Auchan Korzó idei marketing kommunikációja, de a pandémia keresztülhúzta a számításainkat, így a húsvéti helyett „újranyitási” kampányt tervezünk. Fontos, hogy azonnal tudjunk reagálni minden helyzetre, és a megfelelő csatornákon a megfelelő üzeneteket juttassuk el a vásárlóink számára. Sajnos még mindig a Covid kommunikációé a főszerep, számunkra rendkívül fontos, hogy naprakészen tájékoztassuk a látogatóinkat. Online felületeinken már a korlátozó intézkedések bejelentését követő percekben tudunk reagálni, ezzel párhuzamosan pedig indul az offline kommunikációs eszközök – plakátok, padlómatricák, megállítótáblák stb. – kihelyezése az Auchan áruházak területén, hogy vásárlóink minél gyorsabban értesüljenek az aktuális szabályokról és információkról.” – nyilatkozta Fonay Gergely, a cég marketing igazgatója az aktuális helyzettel kapcsolatban.

 

Fonay Gergely

 

A 2020-as évet az üzemeltető az Auchan üzletsorok márkanevének, logójának és szlogenjének megújításával kezdte. A korábban használt „Korzó” elnevezés helyett az online és offline platformokon is bevezetésre került az „Auchan Korzó” márkanév, mellyel a márka a fogyasztók számára ismertebb Auchan márkanév mellé került. A brand arculati elemeiben is az Auchanhoz igazodott. A megújulás keretében a „Vásárolj be, kapcsolódj ki” szlogen is bevezetésre került a logóban. A kommunikáció ma már a nők mellett a férfiakat is célozza, illetve az egyedülálló fiatalok mellett fontos szerepet kapott a kommunikációban a családosok és az idősebbek csoportja is.

Az Auchan Korzó márkafrissítésének következő lépéseként a vállalat két új márkanagykövetet választott a brand képviseletére, további népszerűsítésére. A sikeres színésznő-műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna, valamint Stohl András, Jászai Mari-díjas színművész és műsorvezető 2020 szeptemberétől egy széleskörű, hosszútávú együttműködés keretében kezdték el kommunikálni az Auchan Korzó márkát. A márkanagykövetek bemutatására az újradefiniált célcsoportok elérését biztosító médiumokban PR cikkek és figyelemfelkeltő bannerek jelentek meg. A különböző tartalmakat a befoglalt médiumokon kívül más felületek is átvették, így organikusan is nőtt a megjelenések száma. Az eredmény messze túlszárnyalta az előre meghatározott KPI-t, közel 13 millió összes elért megjelenéssel. A márkanagykövetek szereplésével Auchan Korzó reklámfilm is készült. A film bemutatását célzó tavaly őszi PR kampány is sikeres volt. A teljesített AV (megjelenés) mennyisége, valamint az Youtube-csatornára átkattintók száma is messze felülmúlta az előzetes várakozásokat.

A szintén a márkanagykövetekre építő adventi kampány még nagyobb volumenű volt. Az online megjelenéseket óriásplakát, citylight és rádiókampány egészítette ki. Szép eredményt hozott a bevezető Adwords kampány, a meghatározott KPI 300 000 megjelenés volt, amit 28%-kal sikerült túlteljesíteni. A rádiószpotok a Retro rádió és a Rádió1 csatornákon futottak is intenzíven futottak. Az online banner és a PR cikkek esetében a teljes kampány által elért megjelenés 25 481 822 AV. A kampány sikerét mutatja, hogy az előzetesen meghatározott KPI-t jelentős mértékben sikerült túlszárnyalni, a megjelenések számát tekintve a pluszban elért organikus elérés közel 20 millió volt, a becsült kattintások száma (CT) pedig több, mint 100 százalékkal lett magasabb a vártnál.

Az Auchan Korzó közösségi média felületein általában sikeresen futottak a publikált tartalmak, melyek többnyire bérlői akciók voltak, de nem titok, hogy a legjobb eredményeket a márkanagyköveteket megjelenítő bejegyzések érték el.

Az Auchan Korzó nemrégiben megújult honlapjának eredményei is azt mutatják, hogy a márkát egyre szélesebb körben ismerik a vásárlók, és mind többen érdeklődnek az üzletek és a bérlői márkák iránt. 2018-ban közel 250.000-en látogattak el a weboldalra, ez a szám 2020-ra több mint százezer látogatóval emelkedett. Bár a honlapon érdekes és hasznos blogcikkek is várják az olvasókat, a keresések leginkább az üzletekre és az aktuális akciókra irányulnak.

Az Auchan Korzók jövőjére vonatkozóan Fonay Gergely marketing igazgató a következő gondolatokat fogalmazta meg: „A legnagyobb kihívást számunkra az e-kereskedelem térnyerése jelenti, ami a járványhelyzet miatt az elmúlt egy évben tovább erősödött. Kiemelten fontos számunkra, hogy megfelelő kommunikációval meggyőzzük azon célcsoportjainkat is, akik a járvány ideje alatt teljesen az online vásárlásra tértek át, hogy üzleteink által számukra is tudunk biztosítani olyan megoldásokat a jövőben, ami a hibrid (click&collect) vásárlást teszi lehetővé. Hiszünk a 2021-es évben, attól függetlenül, hogy most még nem látjuk, hogy a vírushelyzetnek mikor lesz vége. Az idei évre is számos tervünk van: rendezvényekkel és egy új reklámfilmmel is készülünk, a márkanagyköveteinkkel is folytatjuk a közös munkát, illetve további marketing kampányokkal népszerűsítjük a márkát, hogy még több látogatót hozzunk az Auchan Korzókra, ami az egyik legfontosabb célunk.”

  • Megosztom