Bejön a felhasználóknak az előfizetéses modell

Nagyot nőtt a múlt évben a mobilalkalmazásokon belüli előfizetésekre költött összeg a Sensor Tower adatai szerint. Az App Store a domináns ezen a területen, majdnem négyszer akkora forgalommal, mint a Play.

A múlt évben összesen 13 milliárd dollárt költöttek világszerte a felhasználók mobilalkalmazáson belüli előfizetésekre – derül ki a Sensor Tower friss elemzéséből. A cég a 100 legnagyobb bevételt hozó, előfizetéses modellben működő, a játék kategórián kívüli applikációval számolt tanulmányában.

A 13 milliárd dolláros költés azt jelenti, hogy 2019-hez 34 százalékkal nőtt ez a szegmens és a teljes alkalmazáson belüli költés 11,7 százalékát adja. A tavalyi év utolsó három hónapjában a 100 legnagyobb bevételt hozó mobilalkalmazás közül 86 kínált előfizetési lehetőséget is, ez minimális csökkenést jelent az egy évvel korábbihoz képest, akkor még 89 ilyen applikáció volt.

A Sensor Tower elemzése szerint toronymagasan vezet az App Store ebben a mutatóban, ami összességében nem jelent meglepetést, hiszen az Apple alkalmazásboltjának egyelőre jóval nagyobb a bevételtermelő képessége, mint a Google Play-nek. Az App Store-ból telepített appok 10,3 milliárd dollárnyi előfizetési bevételt hoztak tavaly, ez éves összevetésben 32 százalékos növekedést jelent. A Play esetében 2,7 milliárd dollár volt a forgalom, ami 2019-hez viszonyítva 42 százalékos bővülésnek számít.

Alkalmazáson belüli előfizetésekből a YouTube hozta a legtöbbet, összesen 991,7 millió dollárt. A második a Disney+, míg a harmadik a Tinder volt ebben a mutatóban, arról azonban nem közölt adatokat a Sensor Tower, hogy mennyit költöttek világszerte a két appon belüli előfizetésekre.

  • Megosztom