Beindult az amerikai reklámpiac

Több mint 6 százalékkal nőtt az amerikai reklámpiac 2010 első kilenc hónapjában az egy évvel korábbi időszakhoz képest. Nagyon elkezdett reklámozni a Procter & Gamble és a General Motors is igencsak belehúzott.

 

Egészen jól alakult az amerikai reklámpiac 2010 januárja és szeptemberje között. A Kantar Media most közzétett adatai szerint az első kilenc hónapban 6,4 százalékos volt a bővülés a korábbi év hasonló időszakához képest.

A harmadik negyedévben kimagaslóan jól alakult a reklámpiac, a 8,7 százalékos növekedés 2004 óta a legjobb eredménynek számít.

A hirdetők körében a tévés reklámok voltak a legnépszerűbbek. Az ezekre szánt költések 10,5 százalékkal bővültek. Jól teljesített az internet is, ezen a platformon 7,7 százalékos volt a növekedés, valamivel több mint a köztér esetében (7,3).

A magazinokban is emelkedett a reklámköltés, mégpedig közel 3 százalékkal, és a rádióban is hat százalék feletti volt a bővülés.

Nem alakult ilyen jól a helyzet a napilapok esetében. Itt a Kantar adatai szerint 2,9 százalékos volt a visszaesés.

A 10 legnagyobb hirdető közül a Procter & Gamble 18,7 százalékkal költött többet reklámokra a vizsgált időszakban, mint egy évvel korábban. Az AT&T 15,7 százalékkal hirdetett többet, míg a General Motors az előbbieknél is nagyobb mértékben, 20,6 százalékkal fordított több pénzt reklámokra, mint 2009 január-szeptember között.

A top10 költő közül mindössze 3 cég fogta vissza a reklámköltését, heten közülük többet hirdettek.

  • Megosztom