Az új generáció felé nyitnak – interjú Varga Zoltánnal

Az olvasottsági adataink stabilak, sőt 2016-ban printben növelni is tudtuk a relatív piaci részesedésünket – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Varga Zoltán, a Central Médiacsoport Zrt. vezérigazgatója. A cégvezető az interjúban többek között arról is beszélt, milyen évet zár a társaság, illetve miért vásároltak meg egy YouTube csatornák menedzselésével foglalkozó vállalkozást.

 

– Üzleti szempontból milyen éve volt a Central Médiacsoportnak, illetve a Central Digitális Médiának?

 

– A cégcsoport kiadványai nagyon jó bevételtermelő potenciállal rendelkeznek, a közönségünk szereti a termékeinket. Összességében a tavalyi évhez hasonlóan sikeres üzleti évet zárunk idén is.

 

A nyomtatott termékek esetében sokszor hallani a csökkenő példányszámokról. A Central Médiacsoporthoz tartozó termékeket ez mennyire érinti?

 

– A szakma évek óta a nyomtatott lappiac hanyatlásáról beszél, ami a napilap piacon érzékelhető, a magazin piacra viszont ez nem igaz. A mi közönségünk máshogy működik. Az olvasottsági adataink stabilak, sőt 2016-ban printben növelni is tudtuk a relatív piaci részesedésünket. A Central Médiacsoport print kiadványai hűséges olvasói bázissal rendelkeznek, ezt látjuk az előfizetések és a stand értékesítések alakulásában is, ami remélhetőleg a következő néhány évben sem változik.

 

– A print és a digitális területen van olyan termék, aminek az idei teljesítményére különösen büszke?

 

– Elsősorban arra vagyok büszke, hogy ilyen színvonalas kiadvány portfólióval rendelkezünk, ezek a márkák mind meghatározó elemei a hazai magazin- és online piacnak. A siker legjobb mércéje az olvasottság, és az olvasói visszajelzések. Ha a közönségünknek megfelelünk, sokan olvassák, és szeretik a kiadványokat, akkor működnek jól a mögöttük álló üzleti modellek. A Central Médiacsoportban és a Central Digitális Médiában is a szakmai és üzleti teljesítmény együtt a legfontosabb értékek, ez így volt a múltban is, így lesz a jövőben is. A kiadványok között példás az együttműködés, erősen támogatják egymást. Fontosnak tartom kiemelni, hogy nálunk a szinergia menedzsment az egyes termékek között organikusan jól működik, a kooperatív légkörből mindenki kölcsönösen profitál.

 

– A nyomtatott lapok piacán még lát terjeszkedési lehetőséget, legyen szó akár felvásárlásról, akár új termékek bevezetéséről?

 

– Azt gondolom, hogy a tavalyi és idei év sikereit kemény munkával ezután is fenn tudjuk tartani. A piac jelzései egyértelműek: a magazin piac tervezhető, stabil bevétel potenciált mutat, így bármikor szívesen mérlegelünk további befektetési és üzletfejlesztési lehetőségeket. Ezen kívül a mi fejünkben a magazin és könyvkiadás erősen összekapcsolódnak. A print és könyv divíziók között is kiválóan működnek a gyártási és marketing szinergiák. A könyv portfóliónkat nagyon tudatosan építjük, szerintem érthető, hogy nagyok a várakozásaink az üzletág jövőbeni teljesítményével kapcsolatban.

 

– Az ősszel tulajdonrészt vásároltak a YouTube csatornákat menedzselő Special Effects Media Hungary Zrt.-ben. Miért láttak fantáziát ebben a cégben?

 

– Kifejezetten előremutatónak tartom a Special Effects befektetésünket. A kiadványaink YouTube jelenlétében nagyon komoly lehetőségek rejlenek. Fontos, hogy ezekre a felületekre együttesen tudjunk úgy tekinteni, mint extra elérés potenciálra, és brand építés lehetőségekre. A meglévő olvasóink mellett így egyre több kiadványunkkal tudjuk megszólítani a média körökben is híres, hírhedt Z generációt. Biztos vagyok benne, hogy rengeteget tanulhatunk a Special Effects csapatától. Fontos tudásba, és új piacokba fektettünk ezzel a vállalkozással.

  • Megosztom