Az új toborzás a megtartás: munkaerő-piaci trendek a BrandManiában

Rugalmasság, valós munkatapasztalat, jó munkakörnyezet, inspiráló csapat, értékteremtés és persze a pénz – többek között ezek a szempontokat emelték ki az egyik legnagyobb hazai egyetemi állás fesztiválon a hallgatók a munkahely választás kapcsán. A BrandMania legújabb adásából kiderül, hogy mennyire fontos egy ilyen állásbörze a cégeknek, illetve mivel lehet visszacsábítani külföldről a tehetségeket. A műsor második részében pedig a márkabiztonság kerül fókuszba.

Az ország egyik legrégebbi állás fesztiválján járt a BrandMania stábja, ami ezúttal a munkaerő-piaci trendeket derítette fel. Barta Márton, a Budapesti Corvinus Egyetem stratégiai igazgatója elmondta, nagyon sokan vettek részt az egyetem által szervezett állásbörzés idén tavasszal, a két nap alatt 4-5 ezer érdeklődő hallgató fordult meg az eseményen és majdnem 50 cég állított ki. A hazai munkaerő-piaci problémákat jól mutatja az is, hogy akkor volt az érdeklődés a vállalkozások részéről, hogy volt olyan jelentkező, akit vissza kellett utasítani.

Kertész Péter Arnold, a Mondelez Hungária kommunikációs tanácsadója szerint a Corvinuson tartott állásbörze nagyon jó lehetőség az új tehetségek megtalálására, mivel olyan végzős hallgatókkal találkoznak, akik előre szeretnék tervezni életüket, de vannak már első évfolyamosok is, akik kezdenek azon gondolkodni, hogyan építik majd fel a karrierjüket.

Szelőczei Dávid, a Budapest Business Club diákszervezet elnöke szerint nagy a verseny, hogy egy-egy cég be tudjon kerülni és vannak frekventált helyek az állásbörzés, amiket évekre előre lefoglalnak. Garami Zita, az NN Biztosító employer branding menedzsere a Corvinus Állásbörze kapcsán nagyon fontosnak tartja, hogy már korai szakaszban bevonzhatják így a tehetségeket.

A BrandMania stábja kihasználta a lehetőséget és a börzén résztvevő fiatalokat is megkérdezte, hogy milyen szempontok alapján választanak munkahelyet. Bár a jó fizetés természetesen továbbra is fontos, de a rugalmasság, az inspiráló környezet, csapat és feladatot, vagy például az, hogy a további tanulmányokat is támogassák, már szintén fontos szempont a választásban.

Komoly gondot jelenthet a hazai cégeknek, hogy egyre több fiatal vállal külföldön munkát. A BrandMania stábja annak is igyekezett utánajárni, hogy mennyire van lehetőség visszacsábítani a fiatalokat, erről többek között Lázár Gábor, az EY HR-igazgatója is beszél a műsorban.

A BrandMania legújabb adásának második részében a márkabiztonsággal foglalkozik a stáb, amire még mindig messze nem fordítanak akkora figyelmet a hirdetők és az ügynökségek, mint kellene. Lunczner Ádám, a Mindshare médiaügynökség Média Igazgatója szerint az utóbbi időben felkapottabb téma lett, és ami komolyabb változás, hogy bejöttek olyan eszközök, amelyek segítségével mérhetőbbé vált a digitális térben a márkabiztonság.

Ziegler Gábor, az Indamedia Zrt. vezérigazgatója rámutatott, hogy a hagyományos, irányított médiavásárlás miatt adottságnak veszik a hirdetők, hogy biztonságos környezetben jelenik meg a reklám, azonban van a piacnak már olyan szegmense, ahol nem létezik ez az automatikus biztonság. A márkabiztonsággal kapcsolatos tapasztalatokról a műsorban beszél még Mérő Ádám, a Coca-Cola Company regionális médiamenedzsere, Baráth Péter, a Vodafone Magyarország márkaigazgatója, illetve Papp-Váry Árpád, a Budapesti Metropolitan Egyetem dékánja is.

A BrandMania legújabb adásának ismétlését megnézheti szombat délelőtt az RTL Klubon vagy ide kattintva.

  • Megosztom