Az üdítőital-piacot sem kímélte a járvány

Mintegy 8 százalékkal, 1177 millió literre csökkent az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jeges teák eladott mennyisége az első fél évben a tavalyi év hasonló időszakához képest.

Az első negyedéves forgalom az előző években kialakult trendeknek megfelelően alakult, azaz 2019 első negyedévéhez képest közel 10 százalékkal nőtt az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jeges teák eladott mennyisége.

A koronavírus márciusi megjelenését követően azonban a második negyedévben drasztikusan visszaesett az ágazat értékesítése a kereskedelmi egységekben, illetve lényegében lenullázódott a vendéglátóiparban. Átalakult az értékesítés szerkezete is: a kisebb kiszerelések forgalma jelentősen csökkent, a nagyobb, gazdaságosabb kiszerelések iránti kereslet pedig emelkedett.

A járvány okozta problémák következtében vállalatonként eltérő mértékben, összességében 19 százalékkal esett vissza az ágazat forgalma a második negyedévben az előző év azonos időszakához képest. A természetes ásványvizek forgalma 24, az ízesített vizeké és szénsavas üdítőitaloké 11, a 100 százalékos gyümölcsleveké 22, a gyümölcsitaloké 14, a jeges teáké pedig 22 százalékkal csökkent.

A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség a jelenlegi bizonytalan járványügyi helyzet miatt úgy látja, hogy az ágazat a legoptimistább üzleti forgatókönyv esetén is visszaeséssel számolhat az idén a tavalyi évhez képest – számolt be róla az MTI.

  • Megosztom