Az RTL Klub visszavette a vezetést

Ugyan csak 0,6 százalékpontos előnnyel, de újra a RTL Klub áll az élen. A múlt hét legnézettebb műsorai az esti híradók voltak, de nagyon jól szerepelt a Forma-1-es közvetítés is.

Több mint két hónapon át az RTL Klub számára kedvezőbb célcsoportnál – 18-49 éveseknél és főműsoridőben – is vezetett a TV2. Viszont múlt héten, ha kis előnnyel is, de az RTL Klub jobb eredményt ért el. Az RTL Klub 8,3 százalékos, a TV2 7,7 százalékos közönségaránnyal zárta a hetet. Az RTL Klub a hétfő, kedd, szerda, szombat és vasárnap estét tudta megnyerni, a TV2-é volt a szerda és a csütörtök.

A csatornacsoportok terén azonban nem változott a sorrend. A TV2 Csoport 24,3 százalékos share-t hozott össze, az RTL Magyarország csatornái pedig 23,4 százalékot.

A nemzetközi csatornaportfólióknál továbbra is szinte hetente változik, hogy épp melyikük vezet. Múlt héten a ViacomCBS-nek jött ki legjobban a lépés 7,2 százalékos főműsoridős share-rel, de szorosan követte őket a 7,1 százalékos Sony, az AMC pedig 5,4 százalékot produkált.

28. hét / 27. hét / 26. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 8,3% / 7,8% / 8,4%
TV2 – 7,7% / 9,1% / 9%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (25. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Híradó – 15% (14,1%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 12,3% (11,9%)
Barátok közt – 8,9% (8%)
Jófiúk – 6,1% (5,4%) – keddtől péntekig

TV2
Tények – 15,5% (13,5%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 12,6% (12,9%) – hétfőtől szombatig
Hegyi doktor – Újra rendel – 8,3%
A Piramis – 8,2% (10,4%)

A Tények múlt héten jobb közönségarányt ért el a kereskedelmi célcsoportnál, mint az RTL Híradó. A Tények a teljes lakosságnál hagyományosan erősebb, viszont az újdonság, hogy a 18-49 éveseknél fordítani tudtak. A TV2-n a korábbi héthez képest 2,2 százalékpontot gyengült A Piramis és az újonnan képernyőre került Hegyi doktor sem hozott kiugróan jó eredményt. Ennek és a saját esti műsoraik enyhe erősödésének köszönheti az RTL Klub, hogy az esti sávban összességében jobb eredményt hoztak össze.

Az RTL Klubon a Cápák között évadzárója nagyon jó közönségarányt (10,3%) tudott felmutatni. Az RTL-es esti sorozatok között pedig ez volt a sorrend: Cobra 11 (9,5%), Magnum (7,4%), Négy esküvő, egy temetés (7,1%), Gyilkos lelkek (5,6%), Doktor Murphy (5,3%), Különben dühbe jövök (5,3%).

A 18-49-es és a teljes lakosságos műsoros toplista élén két hírműsor áll. A 18-49 éveseknél a vasárnapi RTL Híradó jött be az első helyre a maga 166 ezer nézőjével. A teljes lakosságnál pedig a keddi Tények végzett az élen, 691 ezres nézőszámmal.

Van egy rendhagyó szereplője is a műsoros toplistának, méghozzá az M4 Sporton közvetített Forma-1 futam. 160 ezer nézőjével a 18-49 éveseknél ez volt a hét második legnézettebb műsora. A teljes lakosságnál elért 386 ezres nézettségével pedig a toplista kilencedik helyén végzett.

A Forma-1 jó szereplését három tényező is segítette. Az egyik az, hogy vasárnap nem volt strandidő (ez viccesnek hangozhat, de az adatok alapján nyáron sok múlik az időjáráson), a második, hogy a nézők valamennyire ki lehetnek éhezve az élő sporteseményekre. A harmadik pedig az, hogy az nyári uborkaszezonban a két nagy kereskedelmi csatorna a főműsoridőre sem tartogat sok ütős tartalmat. Utóbbi miatt pedig ilyentájt egy 160 ezres nézőszám is már nagyon erősnek számít.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

  • Megosztom