Az óriáscégek is védik a hálózatot

A Facebook is bejelentette, hogy csökkenti a streaming videók minőségét Európában, miután az Európai Unió a nagy webes szolgáltatók segítségét is kérte ahhoz, hogy ne terhelődjön túl a hálózati infrastruktúra. Korábban a Netflix, a YouTube és az Amazon is hasonló bejelentést tett, a Disney pedig úgy döntött, Franciaországban elhalasztja streaming szolgáltatása rajtját.

A bezárt iskolák, a távmunka elrendelése, illetve a sorra bezáró gyárak miatt otthon maradók egyre intenzívebben használják a távközlési hálózatokat, ami miatt korábban nem, vagy csak rövid időre tapasztalható terhelést kapott az internetes infrastruktúra. A világháló ugyanakkor nem csak a szórakozás, hanem a tanulás, illetve a védekezés szempontjából is kulcsfontosságú, ezért is kérték az uniós hatóságok a nagy webes szolgáltatókat, hogy tegyenek meg mindent annak érdekében, hogy elkerüljék a túlterhelését.

Az óriáscégek közül legutóbb a Facebook jelentette be, hogy streaming videók esetében csökkenti a felbontást az alapszolgáltatása, illetve az Instagram esetében is. Korábban a Netflix, az Amazon, a YouTube is hasonló intézkedéseket hozott. A Netflix és a YouTube egyelőre 30 napig korlátozza a videók minőségét.

A Disney+ streaming szolgáltatás tegnap indult el Európa több országában, az Egyesült Királyságban, Németországban, Ausztriában, Svájcban, az olaszoknál és a spanyoloknál. A cég viszont úgy döntött, hogy Franciaországban elhalasztja a rajtot, és április 7-ig nem lesz elérhető a megoldás. A Disney bejelentette azt is, hogy a járványhelyzetre való tekintettel legalább 25 százalékkal csökkenti a tartalmai sávszélesség igényét.

Közben a webes forgalom elemzésével és menedzselésével foglalkozó Akamai arra hívta fel a figyelmet, hogy önmérsékletre lesz szükség a videójátékok esetében is a jelenlegi helyzetben, ha el akarjuk kerülni az internetes infrastruktúra túlterhelését. A cég elemzése szerint egy népszerűbb játéknak csak a frissítése akkora netes forgalmat generál, mint 30 ezer weboldal együtt. A társaság a játékipar több szereplőjével – köztük a Sony-val és a Microsofttal – azon dolgozik, hogy a csúcsidőszakban elkerüljék a túlterhelést. Emiatt ott, ahol a hálózat működőképességének fenntartása azt indokolja, a csúcsidőszakokban csökkentik a játékszoftverek letöltési sebességét, ezért érdemes inkább a kevésbé forgalmas periódusokban, például éjszaka megpróbálkozni ezzel. A streaminget ugyanakkor egyelőre nem érinti ez a lassítás, vagyis az online játékélményben nem várható jelentős változás a mostani állás szerint.

  • Megosztom