Az ízek világában kalandozott a BrandMania

Az elmúlt évek trendjeit figyelve igazi ízorgia bontakozott ki az italok piacán, a sörgyártóktól kezdve az üdítőitalos cégekig sorra dobják piacra az új, egzotikus ízvilágot ígérő termékeket. A BrandMania legújabb adásában utánajárt a legfrissebb piaci trendeknek és az is kiderül a műsorból, hogyan érzi magát Bruce Willis.

A múlt évben a Magyar Sörgyártók Szövetségének elemzése szerint az öt legnagyobb piaci szereplő 6,2 millió hektoliter sört értékesített, ami éves összevetésben 1,3 százalékos bővülést jelentett. Az ízesített sörök piaca ugyan még nagyon kis szegmens, hiszen mindössze 317 ezer hektoliteres volt tavaly, igaz ebben a kategóriában már 5 százalékos volt a bővülés.

Az ízek nagyon számítanak a söröknél, főleg az alkoholmentes szegmensben, ahol a gyümölcsös íz szegmens évről-évre növekszik – mondta el Balogh Barbara, a HEINEKEN Hungária Zrt. marketing és kereskedelmi igazgatója. A sörpiacon a változatosság irányába mozdulnak el a fogyasztói igények – számolt be a tapasztalatokról Wilheim Gábor, a Dreher Sörgyárak Zrt. marketingigazgatója. A BrandMania stábjának nyilatkozva elmondta azt is, hogy citromos sörnek lennie kell a kínálatban, de utána minél egzotikusabb ízű egy sör, annál nyitottatbban a fogyasztók. A Drehernél úgy látják, hogy bár megkerülhetetlenek a nagy ATL kampányok, a sikeres termékbevezetés kulcsa a kóstolás, mert az íz adja el a nap végén a terméket.

Juhász Péter Tibor, a Borsodi Sörgyár marketingigazgatója szerint egyre inkább a minőségi söröket keresik az emberek. Az ízeket, származási országot, alapanyagokat is nézik már a hazai fogyasztók, aki nagyon keresik az újdonságot, a különlegest keresik.

A nagy gyártók folyamatos megújulását indokolja az is, hogy elindult a kézműves sör forradalom. A BrandManiának nyilatkozva Kurucz Gergely, a First Craft Beer tulajdonosa beszél többek között arról, hogy milyen szegmensekben lehetnek esélyeik a kézműves sörök készítőinek.

A szénsavas üdítőital a legnagyobb kategória az élelmiszerek között, 2017-ben 70 milliárd forint fölötti volt a piac. Kerekes Péter, a Coca-Cola Company Magyarország ügyvezető igazgatója a műsor stábjának beszámolt arról, hogy milyen szempontok fontosak számukra a gyártás során és azt is elárulta, miért érezték fontosnak, hogy megjelenek az energiaitalok piacán is.

Bár nőtt a verseny, Pantl Péter, a Hell Energy nemzetközi kommunikációs és marketingigazgatója megnyugtat mindenkit, vannak még nagyon jó ötleteik a tarsolyukban. Az energiaital szegmens mellett jelen vannak az üdítőitalok piacán is, ahol komoly arculatfrissítésre készülének és új ízek bevezetésére, de izgalmas változások várhatók a jegestea kínálatukban. Pantl Péter beszélt arról is, hogy mennyire volt jó döntés, hogy bevonták Bruce Willis-t a kampányukba, hogyan érzi magát a sztár és folytatódik-e az együttműködés.

A műsor második felében pedig a próbavásárlás témáját járta körül a stáb. Ha nem jól működik az ügyfélkiszolgálás, akár 20-30 százalékot is lehet bukni egy profiton, vagyis nagyon jól jöhet, ha független szakértőktől érkeznek visszajelzések, hogy min kell javítani. Hogyan működik a gyakorlatban, milyen előnyökkel jár, mennyire élnek a próbavásárlás lehetőségével – többek között erről is szó esik az adásban.

A legújabb BrandMania ismétlését megnézheti szombat délelőtt az RTL Klubon vagy ide kattintva.

  • Megosztom