Az egytonnás családtól a galaxis pereméig – erre készül a Discovery

Minden korábbinál nagyobb a kereslet az eredeti, nagy költségvetéssel készült tartalmak iránt a televíziós piacon, miközben az olcsó, tömegesen gyárott műsorok háttérbe szorulnak – állítja Lee Hobbs, a Discovery tartalomfejlesztéséért felelős alelnöke az EMEA régióban. A szakember beszélt arról is, hogy mik a legnépszerűbb tartalmaik Magyarországon és milyen újdonságokkal készülnek idén.

– Milyen tartalmi stratégiát követ a Discovery idén az európai, közel-keleti és afrikai régióban (EMEA)?

– A Discovery globális stratégiája, hogy minden eddiginél több nézőnek kínáljunk prémium tartalmat. Ezzel összhangban az EMEA régióban is a legsikeresebb franchise programjainkra építünk, és erősítjük globális márkáinkat. Ennek érdekében több életmódmárkánk és tényszerű csatornánk élére is új globális vezetőket neveztünk ki a közelmúltban. Az amerikai piaccal az eddiginél szorosabb összhangban kínálunk nézőinknek egyszerre szórakoztató és inspiráló műsorokat és műfajokat a tényszerű dokumentumfilmektől a scripted tartalmakig. A Scripps Networks Interactive közelmúltbeli megvásárlásával a Scripps olyan népszerű márkáival erősíthetjük a portfoliónkat az európai régióban, mint a Food Network, a Travel Channel és a Fine Living Channel – a csatornák Magyarországon elérhetőek, de a régió nagy részében nem voltak láthatóak. A végcélunk ugyanaz marad: minőségi prémium és gondolkodtató tartalmakkal kiszolgálni a rajongóinkat Európában, a Közel-Keleten és Afrikában.

– Milyen új tartalmi trendeket figyelhetünk meg a piacon, és hogyan befolyásolta ez a stratégiájukat?

– Az utóbbi pár évben a piac a „kevesebb, nagyobb, jobb” irányába halad, és 2018 kulcsszava a „nagyságrend”, a „scale”. Idén az eredeti tartalmak felfuttatását láthatjuk majd, minden eddiginél nagyobb költségvetésekkel. Ennek eredményeképpen háttérbe szorulnak a nagy mennyiségben gyártott olcsó műsorok, és erősödnek a magas minőségű, kiemelkedő programok, amelyekről tömegek tudnak beszélgetni, és nézettségben is sikeresek. Ez a trend kifejezetten segített abban, hogy kialakítsuk 2018-as tartalmi stratégiánkat, elsősorban a tényszerű márkáinknál: a magas színvonalú, esemény alapú show-k és aktuális témákkal foglalkozó programok elkötelezetté teszik és akcióra késztetik a közönségünk.

2018-ban a műfajok is fejlődnek – a család/gyerek és a kapcsolati tematika erősödik leginkább. A kutatások szerint a családi és a gyerekekkel foglalkozó zsáner 20 százalékkal növekedett tavaly óta, mivel a televíziók olyan tartalmakat készítenek, amelyek a háztartás összes nézője figyelmére számíthatnak. A családbarát tartalom erősítése érdekében például az Animal Planet partnerségi megállapodást kötött a Group Nine Mediához tartozó, állatvilággal foglalkozó vezető digitális márkával, a The Dodo-val. A párkapcsolati téma is egyre népszerűbb globálisan – a TLC továbbra is egyedi módon dolgozza fel ezt a műfajt, olyan mindig sikeres sorozatokkal, mint a Három hónap múlva esküvő.

– Mit láthatnak a nézők még idén a portfólió zászlóshajóján, a Discovery Channelen?

– A Discovery Channel a vezető tényszerű szórakoztató csatorna régiószerte – az Egyesült Királyságtól Lengyelországon át Dél Afrikáig – és Magyarországon is. 2018-ban visszatér sok népszerű franchise, és néhány olyan globális program is látható lesz, amely minden eddiginél jobban leköti majd a nézőket. Az autós-motoros zsáner iránti igényt új sorozatokkal (Turbó duó) és spinoffokkal (Benzinfalók újratöltve) elégítjük ki – ez utóbbiban Aaron Kaufman teljesen új csapattal tér vissza. A közelmúltban indult Vírus különleges dokumentumfilm, amely a világ néhány leghalálosabb betegsége – influenza, ebola, himlő – hatásait vizsgálja. Tim Kennedy a Discovery egyik új arca. A korábbi zöldsapkás és kevert harcművészetek mestere a világ legveszélyesebb munkáit próbálja ki a Hard to Killben. Mindemellett új részekkel jön az Aranyláz Alaszkában, Az alaszkai vadon gyermekei és az Amcsi benzinfalók.

– Mik lesznek a legérdekesebb műsorok a női csatornájukon, a TLC-n?

– A TLC figyelemre méltó emberi történeteket mutat be, ítélkezés nélkül. Ennek köszönhetően a világon a legszélesebb körben terjesztett női csatorna, és a régió több országában is piacvezető női életmódcsatorna. Idén még több tartalmat kínálunk legnagyobb rajongóinknak az általuk kedvelt műfajokban a szívmelengető átváltozásoktól kezdve az élet nagy pillanataiig. A TLC szerelemmel és párkapcsolatokkal foglalkozó zsánerében a Három hónap múlva esküvő franchise – a Három hónap múlva esküvő – boldogan éltek, amíg… és a Három hónap múlva esküvő elsöprő sikere után – új spinoffokkal tér vissza. Az Élet 250 kiló felett szintén kap egy spinoff sorozatot, My 600lb Life: One Ton Family (Élet 250 kiló felett: az egytonnás család) címmel, amelyben a túlsúlyukkal életre szóló harcot vívó Perrio testvérek Houstonban, Dr. Now segítségével kapnak egy utolsó esélyt a lefogyásra. Teljesen új formátummal, a Bake it Like Buddy című sorozattal jön a tortakirály, Buddy Valastro. Vadonatúj sorozatok is érkeznek idén, többek közt az Our Wild Life, a háromgyerekes Abrams család története, akik 81 állatot fogadtak örökbe és nevelnek, sokukat saját otthonukban. A Mama Medium Jennie Marie életét mutatja be – a lenyűgöző személyiségű feleség és anya különleges képessége, hogy beszélgetni tud a halottakkal.

– Mi a helyzet az Investigation Discovery, az Animal Planet és a Discovery Science esetében?

– A valódi rejtélyekkel és bűnügyekkel foglalkozó ID idén is a leghíresebb és legnagyobb port kavaró bűnesetek mélyére ás. Az American Murder Mystery franchise három dokumentumfilmmel folytatódik: Jodi Arias: American Murder Mystery, Natalie Wood – baleset volt? és A lépcsőházi gyilkos. A Nyomoz a People Magazine két spinoff show-val folytatódik: People Magazine Investigates: Crimes of Fashion és People Magazine Investigates: Cults. Bántalmazás és bosszú sötét története a Gypsy’s Revenge, amely Dee Dee Blanchard és – állítólag – halálos beteg lánya, Gypsy Rose Blanchard esetét mutatja be.

A The Dodo-val kötött partnerségnek köszönhetően az Animal Planetre érkezik a Dodo Heroes (Dodók hősei), amely hat olyan csapatot mutat be, akik életüket az állatok jövőjének szentelték. Az Irwin család – Terri, Bindi és Robert – visszatér az Animal Planetre, folytatják a 12 éve elhunyt krokodilvadász, Steve Irwin örökségét, és a világ legvadabb állatait és legegyedibb állattörténeteit hozzák közel a nézőkhöz.

A Discovery Science-re is érkezik új tartalom, például a The Innovators. A csatorna idén is megünnepli a tudomány világnapját november 10-én, illetve előtte június 30-án az aszteroidák világnapján is informatív és inspiráló tartalmakkal segít megérteni az univerzumot magunk körül.

– Melyik műsorok hozták a legnagyobb nézettséget tavaly?

– Ez piaconként és régiónként változó, de persze vannak olyan műsoraink, amelyek több piacon is kiemelkedően teljesítettek. Az Aranyláz Alaszkában nyolcadik évada, illetve az Autókereskedők 13. évada a régióban szinte mindenhol – így Magyarországon is – a legjobbak között szerepel. A magyar Discovery Channel-nézők emellett általában a technikai-műszaki műsorokat kedvelik. Ez a Discovery saját zsánere, sok nézőnk a csatornát a hasonló tartalmakkal azonosítja, és ezek rendszeresen jól is szerepelnek: a Hogyan készült?, a Hogyan csinálják?, a Hogyan készült: Újrahasznosítva, a Mérnöki műtárgyak és a Hihetetlen mérnöki baklövések a legnézettebb műsoraink közé tartoznak.

A TLC-n Buddy Valastro az örök kedvenc, a Tortakirály mellett az Élet 250 kiló felett volt a legsikeresebb tavaly. A TLC nézői emellett nagyon jól fogadják a lakások, házak átalakításával foglalkozó műsorainkat, illetve mindig erős nézettséget hoz az esküvői tematika – ennek megfelelően a nemrég új évaddal jelentkező Nate és Jeremiah álomotthonai és a Három hónap múlva esküvő – boldogan éltek, amíg… is a legnézettebbek közé tartoznak.

– Milyen kiemelt programok várhatók még idén?

– Tartalmi stratégiánk részeként olyan globális eseményekre is készülünk, amelyek bárhol a világon lekötik és akcióra késztetik nézőinket – akár arra, hogy megosszák a közösségi médiában, akár arra, hogy jobban elmélyedjenek egy-egy témában. Júliusban ismét jön a Discovery legrégebben futó programming eseménye, az idén már harmincéves Cápák Hete, a Discovery legismertebb arcaival. Megünnepeljük a NASA alapításának hatvanadik évfordulóját és a holdra szállást is: az űr felfedezését bemutató, a NASA vezetői és tudósai részvételével készült Nasa: Above and Beyond sorra veszi a NASA eredményeit és kutatásait világszerte, egészen naprendszerünk és a galaxis legtávolabbi sarkaiig.

  • Megosztom