Az eddig vártnál is jobb év jöhet a reklámpiacon

Az idén a múlt évhez képest 6,4 százalékos bővüléssel számol a médiatulajdonosok reklámbevételeinél a MAGNA Global. Ez jelentős változás a fél évvel ezelőtti előrejelzésnél, akkor ugyanis még csak 5,2 százalékos növekedést vártak.

A médiatulajdonosok nettó hirdetési bevétele elérheti idén az 551 milliárd dollárt. Erre az évre a fél évvel ezelőtt kiadott prognózisban is komoly fejlődést jelzett a MAGNA Global, köszönhetően az olyan jelentős eseményeknek, mint a téli olimpia, a most zajló labdarúgó-világbajnokság, vagy az időközi amerikai választások. Azonban az év első fele a várakozásokat jóval felülmúló bővülést hozott a reklámköltésben, különösen a digitális média területén.

A közösségi médiát érintő botrányok, a politikai célra történő felhasználásuk és a személyes adatok védelmével kapcsolatos hiányosságok egyelőre nem befolyásolták a hirdetési kedvet ezeken a platformokon. A Facebook és a Google összesített hirdetési bevétele az első negyedévben 31 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, vagyis még gyorsabb a bővülés üteme, mint tavaly (akkor 27 százalékos volt). Ugyanakkor a MAGNA-nál arra számítanak, hogy az év második felében már csökken a növekedés üteme a digitális reklámpiac két legnagyobb szereplőjénél. Az előrejelzés szerint a digitális reklámköltés idén a teljes piac 46 százalékát adja majd, 2020-ra pedig elérheti az 50 százalékot a részesedése.

A MAGNA által vizsgált 70 hirdetési piac közül 69 esetében várható bővülés ebben az évben. A 20 legnagyobb reklámpiac közül Indiában (12,5 százalék), Oroszországban (12 százalék) és Kínában (10 százalék) lesz a leggyorsabb a növekedés idén a prognózis alapján.

  • Megosztom