- Hirdetés -

Alexandra ügy – fenntartaná az értékesítési hálózatot a Central

|

- Hirdetés -

Segítséget nyújt az Alexandra értékesítési hálózatának fenntartásához és újjászervezéséhez a Central Csoport, a vállalat közlése szerint. Ha nem sikerül megfelelően kezelni a helyzetet, akár évekre tönkremehet a rendszerváltás óta négy nagyobb válságot is megélt magyar könyvszakma.

 

A Central Csoport kiadói a Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése tagjaként folyamatosan részt vesz a szakmai egyeztetésekben, és minden lehetséges eszközzel támogatja az elmúlt napokban nagy médiavisszhangot is kiváltó könyvpiaci válsághelyzet megoldását – írja közleményében a Central Csoport. A Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése a kialakult helyzet kapcsán közleményben hívta fel a figyelmet a helyzet komolyságára: „Egy elhúzódó válság legnagyobb veszélye, hogy öt-tízmilliárdnyi fogyasztói árukészlet zúdul a kiadókra, annak szállítási és raktározási költségeivel együtt. Ennek következtében drasztikus leárazási hullám indulhat be, ami évekre tönkreteheti a rendszerváltás óta négy nagyobb válságot is megélt magyar könyvszakmát.”

 

„Még ennél is veszélyesebb az, hogy egy jelentős értékesítő eltűnése az értékesítési pontok számának csökkenését, és a piac hosszú távú zsugorodását okozhatja, amelynek következtében becsléseink szerint a kiadók elveszíthetik forgalmuk akár 20%-át is. Ezen felül a kereskedelmi erők további koncentrációjával a kiadók alkupozíciója és így nyereségessége is romlana” – reagálta Szügyi Gergely, a Central Csoport képviselője.

 

A piaci szerkezetéből fakadóan az ellátási lánc egyes szereplőinek működési problémái kihatnak magára a teljes piacra is. A szereplőknek szembe kell néznie azzal a ténnyel, hogy a kialakult problémák teljes körű rendezésére nincsenek kész forgatókönyvek, nincs egyetlen, minden szempontból jó megoldás. A könyvkiadóknak komoly terhekkel kell megbirkózniuk, a Central Csoport kiadói maguk is osztoznak ezen terhek viselésében.

 

Dr. Szemere Gabriella, a Central és Animus kiadók ügyvezetője az eset kapcsán elmondta: „Bizakodásra ad okot, hogy a könyv és olvasás szeretete olyan megkérdőjelezhetetlen közös értéke minden érintettnek, ami lehetővé teszi a válságrendezéshez szükséges szakmai összefogást.”

 

A Central régi szereplője a hazai könyvpiacnak, 2003 óta foglalkozik könyvkiadással, termékportfóliójába többek között ismeretterjesztő kötetek, mese- és szakácskönyvek, illetve szórakoztató irodalmak tartoznak. Varga Zoltán, aki már korábban is kiállt a könyves szakma társadalmi jelentősége mellett, rámutatott: „A Central Csoport célja, hogy ebben az igen érzékeny helyzetben a lehetőségekhez mérten a legkevésbé sérüljenek az olvasók érdekei, azaz a kiskereskedelmi könyvértékesítés kiesések nélkül működhessen a továbbiakban is.”

 

A Central Csoport szakemberei folyamatosan dolgoznak azon, hogy a vállalatcsoport üzleti érdekein túlmenően is segítséget nyújtsanak a könyvkiadási és értékesítési vertikum problémáinak megoldásához. Ehhez jó alapot biztosít, hogy a cégcsoport stabil, megbízható partnerségeket épített a múltban, most is ezeknek az üzleti, és emberi kapcsolatoknak az erejében bízik.

 

Az egyeztetésekről Szügyi Gergely a következőket nyilatkozta: „A felhalmozott tudásunkat, szakmai, és szervezeti erőforrásainkat most arra kell használnunk, hogy fenntartsuk a bolthálózati értékesítési rendszer stabilitását. Nehéz a feladat, de hiszünk a célban, és partnereink erejében. Sok a tisztázandó kérdés, de azt gondolom, azzal segítjük most a legtöbbet a szakmának, ha együttműködünk az Alexandra kiskereskedelmi értékesítési hálózatának fenntartásában, és újraszervezésében. A könyvpiac minden szereplőjének közös érdeke, hogy kiszámítható, tervezhető üzleti feltételek mellett működjön a piac, ami képes organikusan együtt fejlődni az olvasók igényeivel.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Beindult a generációváltás a hazai cégeknél

Erőteljesen beindult a generációváltás a hazai, családi tulajdonban lévő cégeknél. Már csak a cégek alig több mint felénél nem aktuális az utód bekapcsolása, miközben harmaduk egy vagy akár több generációváltáson is túl van. A...

Jobbnál jobb ötletekkel versenyeznek a diákok

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a...

Így lehet biztonságos a gyerekek online játéka

Egyre többet költünk online játékokra – derült ki az Erste ügyfelei fizetési szokásainak vizsgálatából. Az elmúlt öt évben a háromszorosára emelkedett a játékosok által erre a célra elköltött összeg. A legtöbben egy alkalommal pár...

Jön a GoodSpirit Rum & Cocktail Show

Május 11-12-én rendezik meg a GoodSpirit Rum & Cocktail Show-t, ahol bemutatkoznak a bárvilág legújabb trendjeit, italait. A szervezők két korábbi esemény, a Bar és a Rum Show összevonásáról döntöttek, így jött létre a GoodSpirit...

Jó hír a Vibertől

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt. Ezt azoknak a szervezeteknek ítélik oda, amelyek a legjobb biztonsági gyakorlatokat mutatják be, a széles körű ellenőrzés megerősíti a vállalat elkötelezettségét a felhasználók biztonságának...

Újdonságok érkeznek a Disney+-ra

Májusban is új sorozatokkal, sikerfilmekkel, gyerektartalmakkal szórakoztat a streaming csatorna.A Disney+ a Disney, a Pixar, a Marvel, a Star Wars, a National Geographic és még sok más tévés sorozatot és filmeket gyártó vállalatnak ad...

Kosztümös film érkezik a mozikba

A három testőr alkotócsapatának új kosztümös filmje a Monte Cristo grófja, melyet a 77. Cannes-i Filmfesztiválon, versenyen kívül láthat először a közönség. A film várhatóan ősszel kerül a hazai mozikba, az ADS Service forgalmazásában.Alexandre...

Ügyfeleit és munkavállalóit is jótékonykodásra ösztönzi a biztosítási platform

Működése kezdete óta elkötelezett a jótékonyság iránt, és aktív szerepet vállal a helyi közösségek támogatásában a CHERRISK. A biztosítási platform különös figyelmet fordít arra, hogy ügyfelei és követői mellett a munkavállalóit is ösztönözze a...

Rádiós pályázatok: Fonyódon és Siófokon is a Radio Plus nyert

Túlmutatott a támogatás megengedett keretein a Trendmánia című műsorszám december 16-án sugárzott adása, ezzel a TV2 megsértette a törvényi rendelkezést, a Médiatanács emiatt megbírságolta a médiaszolgáltatót. A testület döntött két rádiós frekvenciapályázatról is, mindkét...

Autópiaci trendek a BrandManiában

Az autópiac kerül terítékre a BrandMania mai adásában, az RTL magazinműsorának első felében a tavalyi évet értékelik a szakértők és piaci szereplők. Ezt követően pedig arról lesz szó, hogy milyen marketingfogások hozhatnak üzleti sikereket...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nem becsülik meg a fiatalokat a munkaadók

Az állásukat stabilnak tartó fiatalok aránya az idei első negyedévben 47 százalékos volt a K&H ifjúsági index szerint, ami viszonylag alacsony szintnek számít a felmérés több mint egy évtizedes történetében. A 19-29 éves dolgozó...

Beindult a generációváltás a hazai cégeknél

Erőteljesen beindult a generációváltás a hazai, családi tulajdonban lévő cégeknél. Már csak a cégek alig több mint felénél nem aktuális az utód bekapcsolása, miközben harmaduk egy vagy akár több generációváltáson is túl van. A...

Jobbnál jobb ötletekkel versenyeznek a diákok

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a...

Így lehet biztonságos a gyerekek online játéka

Egyre többet költünk online játékokra – derült ki az Erste ügyfelei fizetési szokásainak vizsgálatából. Az elmúlt öt évben a háromszorosára emelkedett a játékosok által erre a célra elköltött összeg. A legtöbben egy alkalommal pár...

Jön a GoodSpirit Rum & Cocktail Show

Május 11-12-én rendezik meg a GoodSpirit Rum & Cocktail Show-t, ahol bemutatkoznak a bárvilág legújabb trendjeit, italait. A szervezők két korábbi esemény, a Bar és a Rum Show összevonásáról döntöttek, így jött létre a GoodSpirit...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...