Aktívabban kódoltunk, mint tavaly

Magyarország az idei évben negyedik alkalommal csatlakozott az EU CodeWeek kezdeményezéshez, mely során 479 esemény keretében kódolhattak a diákok. Ez azt jelenti, hogy október 15-23. között, országszerte közel 500 olyan program zajlott le a magyar iskolákban, melyek keretében a diákok megismerkedhettek a kódolás alapjaival, vagy akár magasabb szinten tanulhattak programozni.

 

Míg tavaly 277, addig idén 479 eseményt regisztráltak a CodeWeek során. Ezzel Magyarország a népesség arányos rangsorban a résztvevő 54 ország közül a hatodik helyet szerezte meg. Ez persze azért igazán nagy eredmény, mert jól látszik, hogy ma már nincs szükség arra az erős evangelizációs tevékenységre, mint néhány évvel ezelőtt, hiszen az iskolák, a pedagógusok és a csatlakozó cégek is felismerték: közös érdek, hogy a diákok versenyképes tudással kerüljenek ki a munkaerőpiacra, amely tudásnak az egyik legfontosabb része a digitális írástudás – derül ki az IVSZ közleményéből.

 

„Digitális írástudásról akkor kezdtünk beszélni, amikor az eszközeink digitálissá váltak, ma azonban már a folyamatok lettek digitálisak. Nem értjük meg a világunkat, és nem tudunk a részesévé válni, alakítani azt, ha nem ismerjük a működését.” – mondta el Főző Attila, az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) oktatási projektkoordinátora, a Code Week projektvezetője. „A programozás nem egy eszköz, hanem rálátás a világra, a készségek és képességek komplex együttese. Túlmutat a számítógépes programok írásán: fejleszti a problémamegoldó, a kommunikációs és az együttműködési készséget és a kreativitást, ezekre a képességekre pedig nagy szükség van napjainkban a munkaerőpiacon.” – tette hozzá Főző Attila.

 

A legkeresettebb és legjobban fizetett szakmák között már most sem találunk olyat, melyhez ne kellene legalább átlagos digitális készségekkel rendelkezni, de a top állások több mint fele speciális technológiai szakértői vagy informatikai pozíció. A Code Week rendezvénysorozat azért jött létre, hogy közelebb hozza a programozást az emberekhez: így a diákokhoz, tanárokhoz, szülőkhöz is, és megmutassa, mindenki meg tud tanulni programozni, és a programozás mindenki számára lehet élmény. Az egyik kiemelt cél, hogy a diákok megértsék, hogy számukra is elérhető lehet az informatikai életpálya, amely sokkal szélesebb és sokrétűbb, mint azt általában gondolnák.

  • Megosztom