Akcióban a print média

A nagy hazai lapkiadók összefogásával eddig példátlan együttműködést és kampányt kezdeményez a Marketing&Media. A cél, hogy bemutassuk, a nyomtatott sajtó minden nehézség ellenére megkérdőjelezhetetlen szerepet játszik a médiapiacon.

 

Különböző korszakokban sokan és sokszor temették már a nyomtatott médiát. Elveszíti a jelentőségét, jósolták, amikor megjelentek az első országos rádiócsatornák, de nem így történt. Aztán jött a tévé, és voltak, akik azt jósolták, a látványos új technika olyan kizárólagos lesz az információszerzés területén, hogy senki nem vesz majd újságot és magazint. De nem így történt. Az utóbbi bő egy évtizedben az online tartalmak fogyasztásának felfutása miatt jósolták sokan a nyomtatott média eljelentéktelenedését. Olyan hatással lesz ez a printtermékekre, mint a gyertyakészítőkre a villanyvilágítás elterjedése – vélekedtek. De nem így történt.

 

A nyomtatott média köszöni, jól van. A kihívásokra reagálva sok tekintetben átalakult, de ma is hatalmas tömegek fogyasztják. Az újságok és magazinok ma is az európai felnőttek 80 százalékához jutnak el, és egy átlag európai olvasó közel másfél órát tölt kedvenc újságjai, magazinjai olvasásával egy héten. Magyarországon a felnőtt lakosság közel 70 százaléka olvas rendszeresen legalább egy sajtóterméket, és hetente több órát szán a printtartalom fogyasztására.

 

A Marketing&Media magazin által indított kampány célja, hogy bemutassa a nyomtatott média szerepét nemcsak a tartalomfogyasztás területén, hanem a marketing- és reklámpiacon is. Azt, hogy a printmédia miért és miben tud többet, mint más típusú médiumok.

 

A november 15-én induló és az év végéig tartó print ereje kampányban megszólalnak a legnagyobb hazai lapkiadó cégek vezetői. A velük készített interjúkkal folyamatosan találkozhatnak majd a weboldalunkon, a www.mmonline.hu-n, naponta feltűnnek majd hírlevelünkben és Facebook-oldalunkon is friss, érdekes információkat, kutatási anyagokat szolgáltatunk a nyomtatott sajtó megkérdőjelezhetetlen piaci szerepéről. A kiadóvezetők mellett a nagy hazai ügynökségek szakemberei is kampányunk főszereplői lesznek.

 

De kíváncsiak vagyunk arra is, hogy az ismert hazai médiaszemélyiségek milyen lapokat és hogyan olvasnak. Velük együtt közösen szeretnénk bemutatni a következő másfél hónapban, hogy a nyomtatott médiára a jövőben is kiemelt szerep hárul.

 

A kampány támogatói: Axel Springer, Inform Media, Relay/Inmedio, Lapker, Marquard Media, Metropol, Magyar Lapkiadók Egyesülete, Magyar Posta, Pannon Lapok Társasága, Ringier, Sanoma Media.

  • Megosztom