Aggódhat a Google és a Facebook: új adó a láthatáron

A francia elnök, François Hollande ötlete alapján lehet, hogy megsarcolják az online cégeket. Elsősorban a Google és a Facebook bevételére vetettek szemet.

A New York Times birtokába jutott információk szerint újabb merész ötlettel álltak elő a francia politikusok – írja a Portfolio.hu. Az internetes társaságok által gyűjtött adatok alapján vetne ki adót, amely olyan cégeket is érintene mint a Google vagy a Facebook.

A francia elnök szerint ezek a társaságok jelentős mennyiségű adatot gyűjtenek össze felhasználóikról, amelyek egyfajta „alapanyagként” is funkcionálnak, ugyanis ezeket felhasználva célzott szolgáltatásokat, hirdetéseket tudnak kínálni a felhasználóknak. Ezekkel pedig számottevő bevételre tesznek szert, minimális adóterhelés mellett.
A cégek egyelőre érdemben nem reagáltak a hírre, még tanulmányozzák a több száz oldalas terjedelmű terveket. Az ilyen formán beszedhető források összegéről azonban egyelőre nincs információ.  

A terv hátterében az áll, hogy a francia kormány pénzszűkében szenved, így minden lehetőséget megragad, mellyel némi extra bevételhez juthat. Az előző elnök, Nicolas Sarkozy regnálása alatt már tervben volt egy hasonlóan online társaságokra kivetni szándékozott adó, amely az internetes hirdetéseket sarcolta volna meg. Ez azonban elbukott, mivel több helyi társaságot versenyhátrányba hozott volna.

A Portfolio.hu szerint az online cégek közül a Google éves szinten közel 30 milliárd dollárra rúgó reklámbevételeiből csupán 2 milliárd származik Franciaországból, ez szinte teljesen adómentesen generálódik. Ez pedig több francia politikust is felháborít a feszes költségvetés, illetve a nyűglődő francia vállalatok láttán.

  • Megosztom