Agency Toplist – tarolt az állam, a White Rabbit és a Republic Group

Elkészült az Agency Toplist az új ügynökségi rangsor, aminek terve a múlt év végén került nyilvánosságra, azonban egy ideig nem lehetett tudni, hogy megvalósul-e, most azonban itt van. Taroltak rajta az állami ügynökségek, a piaciak közül pedig a Republic Group és a White Rabbit nyert.

Az Agency Toplist-et magánemberekből álló munkacsoport hívta életre, akikről azonban nincs több információ. A rangsor három fő elv alapján állt össze: az első az összeférhetetlenség-mentesség (a listák súlyozását összeállító kommunikációs szakemberek nem vesznek részt a versenyek szervezésében, díjak odaítélésében); a második a fair-play adatok (az Agency Toplist harmadik személytől, ellenőrizhető forrásból meríti a listaadatokat); míg a harmadik a transzparencia (a pontszámokat és a súlyozást az aktuális listák mellett teszik közzé).

A szakma számára talán a legizgalmasabb mutató az ügynökségek hírnevére vonatkozik. A rangsor készítői a reprezentatív kreatív- és hatékonysági reklámversenyek hivatalosan közölt eredményei és az adott ügynökség médiamegjelenéseinek értékeiból számolták ki ezt a toplistát. Ebben a rangsorban a Republic Group végzett az élen, a White Rabbit és az Isobar Budapest előtt.

A New Land Media az árbevétel növekedését és a termelékenységet vizsgáló rangsorban is az élen végzett, míg a nyereség növekedését mutató listán a White Rabbit lett az első.

Az új magyarországi ügynökségi rangsor, az Agency Toplist készüléséről először a múlt év végén érkeztek hírek, a lista Fabricius Gábor ötlete volt, aki itt beszélt az mmonline.hu-nak a kezdeményezésről. Az elképzelés komoly vitát váltott ki a magyar reklámszakmában, és egy ideig úgy tűnt, hogy nem is készül el az új lista. Azonban a rangsor összeállt, és az mmonline.hu most bemutatja az egyes listák első öt helyezettjeit. A teljes listákat és a kategóriák pontos definícióit jövő hétfőn mutatjuk majd be külön hírlevélben.

Az egyes rangsorok első öt helyezettje

Forrás: Agency Toplist

Dinamizmus (a profitabilitás növekedése alapján)

1. White Rabbit; 39259%

2. New Land Media; 4453%

3. DDB Budapest; 1511%

4. Multeam 360; 644%

5. Artificial Group; 558%

Jó hírnév (reklámversenyek és médiamegjelenések alapján)

1. Republic Group; 34,7

2. White Rabbit; 21,7

3. Isobar Budapest; 19,0

4. Leo Burnett; 18,1

5. ACG; 18,0

Teljesítmény (az árbevétel alapján)

1. New Land Media; 25,81 milliárd forint

2. Trinity Communications; 21,50 milliárd forint

3. MMS; 13,01 milliárd forint

4. Affiliate Network; 5,57 milliárd forint

5. Team Red Media & Team Red Reklám; 3,18 milliárd forint

Hatékonyság (1 főre jutó árbevétel alapján)

1. New Land Media; 1985,38 millió forint

2. Affiliate Network; 506,45 millió forint

3. Trinity Communications; 330,79 millió forint

4. Network 360 Reklámügynökség (HG 360); 187,03 millió forint

5. Lounge Design; 183,22 millió forint

 

A módszertanról röviden:

Az AGENCY TOPLIST® komplex módon rangsorolja a reklámügynökségeket: a gazdasági mutatók, a szolgáltatások minősége, valamint a vállalat jó hírneve alapján. A megfelelően súlyozott kreatív- és hatékonysági versenyeredmények a szakmai kompetenciáról tájékoztatnak, a sajtóban megjelent hírek minősége (AVE-érték) a reputációról informál, míg az adózott eredmény változása a cég dinamizmusát, az elmúlt üzleti évben elért árbevétel és az egy alkalmazottra jutó árbevétel a vállalat teljesítményét mutatja meg. Auditált adatok alapján szegmentált listák mindazon szempontok összegzéséből jött létre, amelyek közrejátszanak egy ügynökség sikerességében. A márkák értékelését (márkaérték) kiszámítását és összegszerűségének meghatározását is több szempont szerint végzik szakmai munkacsoportok, kutatócégek vagy a piac szereplői (pl. Siegel + Gale: Brand Simplicity Index, Saatchi & Saatchi: Lovemark, Brandflight: 4D-branding, Havas Media: Meaningful Brands Index, Millward Brown: BrandZ Top 100 Global Brands, Interbrand: Best Global Brands rangsorok).

  • Megosztom