Adatbiztonság – nem szeretünk kockáztatni

A bankok adat- és online biztonsági gyakorlatainak minősége a fő szempont fogyasztóknál, amikor arról döntenek, hogy mely cégre bízzák személyes adataikat és tranzakcióikat. Az emberek 63 százaléka elkerülne egy olyan szolgáltatót, amelynél nemrégiben adatbiztonsági incidens történt – derül ki a Kaspersky Lab felméréséből.

 

Annak ellenére, hogy a fogyasztók óvatosak a rájuk vonatkozó információk és pénzügyeik biztonsága tekintetében, ha az online tranzakciókat nézzük, sokuk azt várja, hogy a szolgáltató még kiterjedtebb és erőteljesebb intézkedésekkel fokozza saját védelmét. A fogyasztók 56 százaléka elismerte, hogy kizárólag annak alapján választ pénzügyi szolgáltatót vagy online áruházat, hogy az milyen kiegészítő biztonsági intézkedéseket kínál a nehezen megkeresett pénzük és bizalmas adataik védelmére.

 

A kutatás azt is megállapította, hogy a felhasználók közel kétharmada (60%-a) aggódik azon cégek adatbiztonsági gyakorlata miatt, amelyeknek megadja személyes és pénzügyi adatait, ami 6 százalékos emelkedést jelent az előző évhez képest. Ez még fontosabbá teszi a bankok és kereskedők számára, hogy bebizonyítsák, mindent megtesznek azért, hogy eloszlassák ezeket a félelmeket és az online tranzakciók, valamint az adatok biztonsága elsődleges fontosságú a számukra.

 

“Mivel egyre több felhasználó nem csupán használja a mobil banki és online fizetési szolgáltatásokat, hanem rájuk bízza a pénzügyi tranzakciók végrehajtását is, így jogosan várja el, hogy a szolgáltatók megfelelő intézkedéseket tegyenek ügyfeleik csalásokkal és adatlopásokkal szembeni megvédésére. A kutatásunk azt is megállapította, hogy a felhasználók 43 százaléka gyakrabban használna online fizetési szolgáltatásokat, ha a pénzügyi tranzakciókat megbízhatóan védenék, egyértelművé téve ezzel, hogy a szolgáltatóknak többet kell tenniük a tranzakciós adatok megóvásáért annak érdekében, hogy hosszú ideig megőrizzék a jövedelmezőségüket és üzletük jó hírnevét.” – mondta Ross Hogan, a Kaspersky Lab Fraud Prevention vezetője.

 

A fogyasztói igények növekedésével speciális megoldások segíthetnek a bankoknak az ügyfelek megtartásában, amelyek nem csak a mobil tranzakciókat óvják, hanem a márka integritását is. A Kaspersky Fraud Prevention lehetővé teszi a bankok számára, hogy szigorú és erőteljes biztonsági intézkedéseket vezessenek be anélkül, hogy befolyásolnák a vásárlói élményt vagy az online tranzakciók egyszerűségét. A Kaspersky Fraud Prevention for Endpoints védetté teszi az ügyfeleket és eszközeiket a pénzügyi csalásoktól, így egyszerűen és kényelmesen bankolhatnak online, anélkül, hogy kitennék magukat vagy a szolgáltatót bármilyen kockázatnak.

 

  • Megosztom