A “Z” generációról konferenciáznak

Már csak pár év és az Y-generáció helyett a Z-generáció tagjai kerülnek a nagy vállalatok kommunikációjának középpontjába, de vajon eléggé ismerik a cégek a mai 5-21 éves korcsoport kommunikációs és eszközhasználati szokásait? Az Extreme Net Kommunikációs Ügynökség számos hazai és nemzetközi előadóval együtt, egy egész napos konferencia keretében keresi a válaszokat fenti kérdésre.

Tari Annamária szerint: „A mai Z generáció ingerhajszoló életformájába a fogyasztás, mint állapot, olyan fokon beépült, hogy tulajdonképpen egyfajta addikciónak is nevezhető. Ha márkahűségre tőlük nem is lehet számítani – mert már gyorsabban választ – dönt – szeret – és eldob – a változó igények kielégítésénél az élményfogyasztásra érdemes törekedni, nem annyira a termék jó tulajdonságainak a megjelenítésére.”

A Z-generáció tagjainak egyedi a nyelvhasználata, a kommunikációs stílusa és az eszközhasználata is jelentősen különbözik az Y-generációétól. A most még iskolás korcsoport legidősebb tagjai már épp az egyetemi tanulmányaik végén tartanak és hamarosan munkahellyel rendelkező fogyasztókká válnak, akiknek elérése rendkívül nehéz feladat, ugyanakkor a kommunikációba való bevonásuk jelentős üzleti hasznot hozhat a vállalatok számára.

„A Z generáció tagjai multitasker fogyasztók, akik olyan eszközökre vágynak, melyek lehetővé teszik, hogy egyszerre több mindent csinálhassanak. Képesek tanulás közben egyszerre zenét hallgatni, e-mailt írni, és esetleg chaten megbeszélni egy találkozót a barátaikkal. A kérdéses a generáció esetén, hogy ők jelennek-e meg vásárlóként, vagy csak erős vásárlást befolyásoló szerepük van” – teszi hozzá a szakértő.

A május 5-én a „Youth Marketing – Célkeresztben a Z-generáció” elnevezésű, a MOM Kulturális Központban megrendezendő konferencián többek között olyan hazai és nemzetközi szakértők előadásai lesznek hallhatóak a témában, mint Székely Levente, a Kutatópont Kft. kutatási igazgatója, Sas István filmrendező és reklámpszichológus, Tari Annamária pszichoterapeuta, valamint Nick Sohnemann, a Futurecandy alapítója és ügyvezető igazgatója.

 

  • Megosztom