A siker titkai és sportos tippek – interjú Bánhegyi Zsófiával

A siker titka sosem elsősorban a pénz, hanem a kreativitás, a bátor megoldások és a közreműködő ügynökségeinkkel való közös hullámhossz – mondja Bánhegyi Zsófia, a Marketing&Media magazin és a Magyar Marketing Szövetség legsikeresebb hazai marketingeseket bemutató TOP50 rangsorának első helyezettje. A Magyar Telekom kommunikációs igazgatója azért azt is elárulta, akkora menetszámon pörög, hogy csak úgy kerülheti el a kiégést és a demotiváltságot, ha jól meghúzza a határokat a család és a munka között.

 

– Sorra halmozod az elismeréseket a különböző rangsorokon. Akár a médiát, a gazdaságot, a marketinget tekintjük, ott vagy a legbefolyásosabbak között. Nélkülük is nyugodtan tudnál aludni?

 

– A közvetlen családom tudja, hogy remek alvó vagyok, úgyhogy minden bizonnyal… Sokszor meglepetésként érnek az elismerések, de ezek a szakmánk részei és fontos tükröt állítanak. Álszerénység lenne azt mondanom, hogy nem örülök nekik, hiszen ezek szakemberek által összeállított reflexiók a csapatom munkájáról. Be kell vallanom, hogy a legjobban édesapám visszajelzéseinek örülök, mivel ő igen ritkán osztja a dicséretet, így amikor igen, akkor annak súlya van. Az ICT-szakmában kevesebb a nő, így talán jobban láthatóvá válik a munkám a szektorban és azon kívül is. Amire igazán büszke vagyok az elmúlt évből, az útjára indított digitális pályaorientációs programunk, a Legyél Te is Informatikus! sikere és elismerése, amelyet 110 önkéntes kollégámmal együtt végzünk, és néhány hónap alatt nyolcezer gyermeket értünk el személyesen, illetve több százezer embert a kapcsolódó kommunikációval.

 

– Az ország egyik legnagyobb vállalatának kommunikációs igazgatója vagy. Sok irigykedőt látsz magad körül?

 

– Erős kérdésekkel kezdesz… Inkább rengeteg olyan jó ismerősöm lett, akikről régebben nem igazán tudtam, vagy 5-10 év után tér vissza meglepő szívességkérésekkel. Több az ismeretségkezdeményezésre adott elutasításom a social media felületeken, mint az elfogadásom, de ez egy normális folyamat, mivel gyakran szinte teljesen ismeretlen emberek jelölnek be. A helyzetet helyén kell kezelni, ami sokkal inkább a pozíciónak és a cégcsoportnak szól, mint nekem, így a szakmai előremenetel egyben egy jó önismereti belső utazás. Erős „say no” kompetenciákat és következetességet fejlesztettem ki az elmúlt években, mert be kell vallanom, hogy néha zavarba ejtően agresszív módon közelítenek üzleti szempontból, amit rövid úton kell kezelni. Ezzel sokszor baráti, jó ismerősi kapcsolatokat is időben meg tudok menteni magam körül.

 

– Elképesztő ütemben fejlődik a technológia, mindez pedig az infokommunikáció világát is iszonyatosan felpörgeti. A Telekomnak hetente vannak bejelentései, sajtóeseményei. Ezek közül mi az idei év legnagyobb kommunikációs kihívása?

 

– Az, hogy a különböző ügyfélszegmenseknek szóló üzeneteink már rövid távon is egy egységesebb, könnyen érthető Telekom-képet alkossanak. Össze kell hangolni a lakossági ügyfeleinknek szóló integrált ajánlatainkat, valamint a bevezetés alatt és előtt álló innovatív szolgáltatásainkat, mint például a 4G-hanghívás, a smart home, a WiFi Fon. Emellé kell pozicionálni a kisvállalatoknak szóló szolgáltatásainkat éppúgy, mint az informatikai edukációs programjainkat. Ezt megtoldva a nagyvállalati ügyfélkör felé célzott, összetett IoT-megoldásainkkal, kiemelten a smart city, a smart campus, az e-banking és az e-health témakörben. A smart szócskának nagy jelentősége van minden szegmens felé, okos megoldásokra és okos agyakra (smart brains) van szükség Magyarországon, hiszen az alapot jelentő digitális hálózatunkkal 2018-ra Európa egyik legjobbjává válhatunk.

 

 

– A Telekom évről évre elég jól szerepel a reklámversenyeken. Mi a siker titka, a pénz?

 

– Sosem elsősorban a pénz, hanem a kreativitás, a bátor megoldások és a közreműködő ügynökségeinkkel való közös hullámhossz. Nyilván a nagyobb merítés is hozhat több díjat, éppen azt számoltuk, hogy több mint hatvan shortlistes anyagunk volt a most lezajlott Hipnózis, Arany Penge és Content Marketing versenyen, és az aranydíjak mellett elhoztuk a Legjobb Megrendelő díjat is. Amire külön büszkék vagyunk a marketinges kollégákkal, hogy a B2B üzleti kampányaink is jól szerepelnek mind kkv-, mind nagyvállalati célcsoportban. Aki már foglalkozott enterprise szegmensnek szóló kommunikációval, tudja, hogy mennyire más logikát és eszközöket igényel, hogy egy speciális, tízezres felső döntéshozói körhöz eljusson az üzenet.

 

– Nem nagy a nyomás? Vagy épp ellenkezőleg?

 

– Szeretem a munkámat, energiával tölt fel szinte mindennap. Több társadalmi és alapítványi tevékenységben veszek részt ezenkívül, az ICT-szektorhoz kapcsolódó, vagy teljesen más témakörökben, ebben tudok kiteljesedni szakmailag és emberileg. De erősen meg kell húzni a határt a magánélet, a család és a munka között, bármilyen nehéz is, mert akkora menetszámon pörgünk, hogy csak így kerülhető el a kiégés és a demotiváltság.

 

– Tavaly listaáron 18 milliárd forintot költöttetek reklámokra. Tovább növekedhet ez az összeg? Az előző években sokan nagyon jelentősen visszavették a marketingbüdzséket.

 

– Nem növekszik tovább, a csatornák használati aránya viszont jelentősen változhat a Telekom portfóliójában. Az optimalizálás alapelvárás, a velünk együttműködő média- és kreatívügynökségek felelőssége növekszik. Fontosnak tartom, hogy egy transzformációs partneri szerepkörben erős tanácsadói szerepbe is belépjenek a megrendelő mellett, hosszú távú edukációval, új hozzáadott értékkel.

 

– Titeket nem zavar, hogy miközben rengeteg adót fizettek, és különadóból sem volt hiányotok az elmúlt években, addig a Google és Facebook ezt könnyedén megússza?

 

– Az egyenlő feltételek hívei vagyunk mind a szabályozásban, mind az adózásban. Vannak jelek arra, hogy a kormány is érzékeny erre a problémára, hiszen a Digitális Jólét Programról szóló kormányhatározat külön pontot tartalmaz az ún. over-the-top cégek közteherviselésével kapcsolatban. Az aránytalanságot mindenki érzi abban, hogy amíg a távközlési szolgáltatók folyamatos fejlesztésekre és beruházásokra kényszerülnek annak érdekében, hogy a legjobb minőséget, illetve a legújabb technológiákat tudják biztosítani az ügyfeleiknek, addig vannak olyan világcégek, amelyek nem vállalnak részt az általuk is használt infrastruktúra finanszírozásában, pedig az ő szolgáltatásaik a leginkább olyanok, amelyek igénylik a jó minőségű technológiai hátteret. Látni kell azonban, hogy ez egy globális kérdés, nem lehet csak helyi szinten rendezni.

 

– Az idei a sport éve. Eb és olimpia. Melyik pálya fontosabb a Telekom számára?

 

– Az idén lesz húsz éve, hogy a magyar olimpiai csapatot támogatjuk, rendkívül büszkék vagyunk erre a kapcsolatra. Magyarországon ritka a hasonlóan hosszú, szünet nélküli együttműködés. Két hete indult el idei legnagyobb kampányunk, amely a sporthoz kötődik, a szurkolók és a bajnokok személyes összekapcsolása a technológia erejével, a Szurkolói Szív applikációval. Ez a fesztiválmegjelenéseknél is kiemelt jelentőségű lesz, hiszen a Sziget tökéletesen alkalmas arra, hogy éjjel nézzük a riói történéseket.

 

– Mit tippelsz, hány aranyat nyernek a magyarok Rióban?

 

– Bevallom, ezen még nem gondolkoztam el, otthon egyelőre az Eb-láz kezd kialakulni.

 

– Ha már fociláz, szerinted továbbjut-e a magyar válogatott az Eb-csoportból.

 

– Ha a második helyen is, de továbbjut, reményeink szerint az általunk támogatott Fradi válogatott játékosainak góljaival…

 

Az első TOP50 marketingvezető rangsor élén végzett Bánhegyi Zsófiával készült interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

 

Simon Krisztián

  • Megosztom