A sajtó más szemmel

Az idei Print Ereje kampány és a jövő heti Print Day rendezvény kapcsán médiaügynökségek és a nyomtatott lapokban aktívan hirdető cégek illetékes vezetőit is megkérdeztük arról, hogy szerintük a reklám­kampányok során miért érdemes a printkiadványokkal számolni. A szakemberek beszéltek arról is, hogy médiafogyasztóként mennyire kedvelik az újságokat. Ezúttal Czagler Zsuzsa, a Havas Media ügyvezetője és Gulyás János, az MEC Hungary ügyvezetője osztja meg velünk véleményét.

Gulyás János
MEC Hungary, ügyvezető igazgató

A nyomtatott sajtó fogyasztása egy speciális befogadói környezetet feltételez, a fogyasztó fizet a termékért, ezért értéket társít hozzá, időt és aktív figyelmet szán rá. Talán az egyetlen csatorna, ami mellett nem lehet párhuzamosan más médiát fogyasztani, más aktív tevékenységet folytatni.

Erős, évtizedes márkák vannak a nyomtatott média piacán, amelyek hitelességükkel és az általuk kínált tartalommal olyan környezetet biztosítanak a hirdetők márkái számára, amelyek tovább erősíthetik azokat. Mindemellett nem hagyhatjuk figyelmen kívül azt sem, hogy a nyomtatott sajtó még mindig tömegeket ér el.

Termékoldalról vannak olyan kommunikációk, amelyek egyszerűen megkívánják a nyomtatott média használatát, legyen az egy összetett ajánlat, amelynek értelmezésére idő és valóban aktív figyelem szükséges a fogyasztó részéről, vagy legyen az egy termékminta, amelynek eljuttatására tökéletes platformot biztosít.

Személyes kapcsolatgulyas_janos
Napilap minden hétköznap vár az asztalomon, de már nem a híreket, hanem a kommentárokat, publicisztikákat nézem meg, amíg elkészítem a teám és feláll a gépem. Egy hetilapot olvasok printben, egyet iPaden. Havilapokból pedig a hazai és külföldi vitorlázóslapokat veszem meg rendszeresen. Mivel a feleségem nagy magazinfogyasztó, ezért otthon rengeteg magazin van, az orvosi szaklapoktól kezdve a lakberendezési lapokon át a bulvárig, ezekbe is beleolvasok rendszeresen. Nem kizárt, hogy több képernyőt nézek, mint papírt, de a képernyőn is inkább betűt, mint mozgóképet…

Minőségi kikapcsolódás

czagler_zsuzsaCzagler Zsuzsa
Havas Media, ügyvezető igazgató

A sajtó és azon belül is elsősorban a magazinok fogyasztása egy speciális, a többi médiáétól eltérő tudatállapotban történik. A más médiatípusokra jellemző célzott információszerzés vagy háttérmédiázás helyett sokan minőségi kikapcsolódásként fogyasztják, így nyitottabb, befogadóbb, „ráérősebb” hangulatban veszik elő a sajtótermékeket, ennek eredményeképpen jobb minőségű kontaktusok születhetnek a hirdetők és fogyasztóik között.

Sok nagyon célzott tematikus sajtótermék létezik, amellyel egy-egy tematika iránt érdeklődő közönség jól célozható, bár megjegyzendő, hogy a nagyon tematikus lapok nagy részénél a mérés hiánya egyre inkább korlátozó lehet.

Három lényeges tulajdonságát emelném ki a printnek. Az első, hogy különleges képi megvalósítások jeleníthetők meg, amelyek egyes termékeknél éppen a lényeget fogják meg. Ebből kifolyólag bizonyos hirdetői kör számára nagyon fontos megoldást nyújthat a márkák imázsának építése során. A második az, hogy a szerkesztőségi tartalomhoz illeszkedő reklám lehetőséget ad a márkához való fogyasztói viszonyulás javítására, megváltoztatására. A harmadik pedig, hogy a többi médiatípussal szemben a lapok termékminta elhelyezésére is alkalmasak, ez pedig a végső vásárlási döntést erőteljesen segíti.

Személyes kapcsolat
Személy szerint a nyomtatott lapoknál a papír illatát, a meglepetés-termékmintákat és a hosszú, elemzős cikkeket szeretem.

Április 15-én kerül sor a Print Ereje kampány újabb, rendhagyó eseményére. A nyomtatott sajtópiac tíz legfontosabb, legnagyobb szereplőjének összefogásában megvalósuló prezentációs esemény és az azt követő díjátadó gála helyszíne a Groupama Aréna. A Marketing&Media által szervezett esemény partnerei: a Magyar Lapkiadók Egyesülete, Centrál Médiacsoport, Lapcom, Lapker, Marquard Media, Mediaworks, Metropol, Pannon Lapok Társasága, Ringier Axel Springer, Russmedia. A Print Day egy olyan bemutatkozó esemény, ahol az ügyfelek és az ügynökségi szakemberek első kézből kapnak átfogó képet a print piac legfontosabb, legfrissebb trendjeiről, és ahol megismerkedhetnek a kiadók újdonságaival, fejlesztéseivel, legfontosabb terveivel.

  • Megosztom