A printpiacra is hatott a Black Friday

Magyarországon is egyre divatosabb az Amerikából átvett Black Friday jelenség, amely a printpiac helyzetére is figyelemre méltó hatást gyakorol. A november végétől karácsonyig tartó folyamatos akcióknak köszönhetően nem csak a kereskedők, de a printpiac is jelentősebb bevételhez jut. Mivel a print koncentráltabb fogyasztást biztosít, így a nyomtatott lapokban megjelenő reklámok is nagyobb figyelmet kapnak – összegezte a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE).

 

A hajnaltól az üzletek előtt fagyoskodó diszkontvadász fogyasztók a médiapiacra is jótékony hatással vannak, amelynek néhány izgalmas példáját gyűjtötte most össze az MLE.

  • Nagy-Britanniában 2014-ben csupán hét napig tartottak a Black Friday kampányok, addig 2015-ben már 14 naposak voltak, jelentős printköltéssel.

  • A Black Friday alkalmából az Amazon 2016-ban új kampányt indított a The Times magazinban, ahol minden nap új ajánlatot hirdetett meg. Számításaik szerint csak ez több mint 900 millió font bevételt eredményez naponta, ami rekordnak számít az online fogyasztói vásárlások terén. A printhirdetést egyfajta „kirakatként” használva, az Amazon oldalára terelték a fogyasztókat, akik előszeretettel hagyták ott a karácsonyi ajándékokra szánt összegeket. Ennek az akciónak a sikerét a későbbi kutatások is igazolták.

 

A szakértők a kampányok elemzése során azt tapasztalták, hogy amíg a fogyasztók korábban csak egy-két ajánlatot néztek meg, a Black Friday ideje alatt egyetlen printhirdetés hatására egy ilyen „katalógus-hirdetésben” az olvasók 83%-a több mint 3 ajánlatot nézett meg.

 

A kutatás alapfelvetése szerint pedig a Black Friday limitált idejére való tekintettel a kereskedők ebben az időszakban a nagyobb elérés érdekében előszeretettel alkalmazzák a printhirdetéseket a minőségi és magasabb figyelemszint miatt.

  • Megosztom