A Print ereje: Beke Zsuzsa, Szabó Béla

Utánajártunk, hogy a hazai ügynökségi és vállalati vezetők miként vélekednek a printmédia erejéről. Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon Nyrt. kormányzati kapcsolatok és PR-vezetője szerint fontos szerepük lehet a nyomtatott lapoknak, amikor egy szűkebb, specifikus célcsoporttal akarnak kommunikálni, Szabó Béla, a Vodafone márkaigazgatója pedig úgy véli, hogy a print kiadványok mélyebb, szofisztikáltabb tartalmak átadására alkalmasak.

 

„Azt nem tudom állítani, hogy a nyomtatott lapos hirdetéseknek a súlya ugyanolyan, mint amilyen három-négy évvel ezelőtt volt. Ennek ellenére még mindig fontos szerepük lehet a nyomtatott lapoknak olyan esetekben, amikor egy szűkebb, specifikus célcsoporttal kívánunk kommunikálni” – mondta el Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon Nyrt. kormányzati kapcsolatok és PR-vezetője. Ezenfelül vannak bizonyos fogyasztói, illetve korcsoportok, ahol érdemes akár az online felületek helyett is a nyomtatott médiát használni. Nagyon jól működik például még mindig a sajtó az 50 év felettiek körében.

 

A világ digitalizálódik, de ez nem jelenti azt, hogy az embereknek ne lenne szükségük az olvasás valódi élményét adó nyomtatott kiadványokra – állítja Szabó Béla, a Vodafone márkaigazgatója. Véleményem szerint a tartalom digitális formában való megjelenésének kedvező hatása, hogy új célcsoportokat, olvasókat vonz be az adott tartalom fogyasztói bázisába, ami visszahat a nyomtatott megjelenésre is.

 

A nyomtatott lapok mélyebb, szofisztikáltabb tartalmak átadására alkalmasak. Ez egy úgynevezett slow medium, s ehhez kell rendelni a kommunikációs célokat. A sajtó a márkaépítés mellett termékbevezetésre és brand engagementre is alkalmas – tette hozzá Szabó Béla.

 

Arról, hogy mit gondol a nyomtatott sajtóról Beke Zsuzsa és Szabó Béla, további részletek olvashatók a Marketing&Media magazin legújabb számában.

 

A nagy hazai lapkiadók összefogásával eddig példátlan együttműködést és kampányt kezdeményez a Marketing&Media, amelynek célja, hogy bemutassa a nyomtatott média szerepét nemcsak a tartalomfogyasztás területén, hanem a marketing- és reklámpiacon is. Azt, hogy a printmédia miért és miben tud többet, mint más típusú médiumok.

 

A november 15-én indult és az év végéig tartó print ereje kampányban megszólalnak a legnagyobb hazai lapkiadó cégek vezetői. A velük készített interjúkkal folyamatosan találkozhatnak a www.mmonline.hu-n, naponta feltűnnek majd hírlevelünkben, és Facebook-oldalunkon is friss, érdekes információkat, kutatási anyagokat szolgáltatunk a nyomtatott sajtó megkérdőjelezhetetlen piaci szerepéről. A kiadóvezetők mellett a nagy hazai ügynökségek szakemberei is kampányunk főszereplői lesznek.

 

A kampány támogatói: Axel Springer, Inform Media, Relay/Inmedio, Marquard Media, Metropol, Magyar Lapkiadók Egyesülete, Magyar Posta, Pannon Lapok Társasága, Ringier, Sanoma Media Budapest.

  • Megosztom