Hiperlokálisan a print a nyerő

Hiperlokálisan a print a nagy hal – ez derül ki a Goldfish by Whitereport & Ipsos legfrissebb, 2016 őszi felméréséből, melynek keretében 6 hazai vidéki város médiapiacát vizsgálták meg. Az eredményekről a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) számolt be sajtónépszerűsítő kampányának keretében.

 

A nemzetközi szinten egyedülálló, a hazai nagyvárosokat 2013 óta felmérő cross-médiás hiperlokális kutatási hullámok Dunaújváros és Nagykanizsa nagy- és kishalait is feltérképezték, illetve ismétlő mérések Veszprém, Szombathely, Székesfehérvár és Zalaegerszeg lakosai körében is friss adatot szolgáltattak arról, hogy az adott városok lakossága körében mért körülbelül 50 helyi televízió, rádió, print, online és mozi közül melyeket részesítették előnyben.

 

A második félévi mérések alapján is kijelenthető, hogy továbbra is hiperlokálisan a printmédia a nagyhal: mind a hat városban az elérési adatok szerint a megyei napilapok, az önkormányzati lapok, az apróhirdetési újságok és számos egyéb nyomtatott lap nagyvárosi elérése a printlapok vezető pozícióját erősítik.

 

Az újabb Goldfish-hullámokra sok hirdető várt: autókereskedések, élelmiszerláncok, telekommunikációs cégek, bankok, patikák, és számos olyan nagy-, közepes- és kis hirdető, aki már eddig is használt vásárlás független Goldfish-optimalizálást. Azonban most az eddiginél is hatékonyabb és kontrollált kommunikációt nem a megérzésekre és a helyi kapcsolatokra, hanem tényekre kívánják építeni, legyen szó reklám- vagy PR jellegű kommunikációról.

  • Megosztom