A marketinges csapatfőnök

A multicégekre jellemzően pontos pénzügyi és marketingtervekkel irányítja a közel 200 milliós költségvetésű, a Dakaron évek óta induló terepralicsapat működését Németh Ottó, a Henkel marketingvezetője.

– Mindig úgy tűnt, mintha a Moto GP és a Dakar lenne az életed, pedig főállásban a Henkel marketingvezetője vagy. Hogy is van ez pontosan?
– Pályafutásom kezdete óta marketingszakember vagyok, és évek óta a Henkel Beauty Care termékeit forgalmazó üzletágánál dolgozom marketingvezetőként. A pozíciómból adódóan kerültem kapcsolatba a motorsporttal, amely a munkám mellett a hobbim is lett.

– Hogyan lesz valakiből csapatfőnök?
– A Henkel több márkájával is a Dakar nemzetközi partnere. A közös munka egyre szorosabb lett, a vállalat a csapat stratégiai partnerévé vált. Közös érdekünk az egymást népszerűsítő kommunikáció, ezért marketingtudásunkkal és -tapasztalatunkkal segítjük a csapatot. Megállapodásunk értelmében ezt a motorsportokban is ismert csapatfőnöki pozíció formájában láttuk kivitelezhetőnek. Erre a feladatra engem jelöltek, és azóta is támogatják szerepvállalásomat.

– Mekkora büdzsé kell egy ilyen team működéséhez?
– Attól függ, hogy akarunk-e indulni a Dakaron, vagy sem. Alaphangon egy ekkora méretű terepralicsapat működtetéséhez 80-100 millió forint kell. Ha indulunk a Dakaron, akkor plusz 70-80 milliós büdzsét kell előteremteni.

– Bizonyára a Henkelt is érintette a válság. Mennyire kellett behúzni a kéziféket?
– Médiaköltést tekintve a legszebb évünk a 2010-es volt, ekkor költöttük el a legnagyobb médiabüdzsét. Azóta nekünk is csökkenteni kellett a kiadásainkat. Az eszköztárunkban továbbra is a televízió adja a legnagyobb arányt.

– A klasszikus megjelenések mellett mekkora fantázia van a szponzorációban, termékelhelyezésben?
– Elsők között éltünk tavaly az új médiatörvény által nyújtott lehetőségekkel. Szándékaink szerint a jövőben ennek nagyobb hangsúlyt is fogunk adni, hiszen termékeink tartalomba történő beágyazása hatásos és hatékony kommunikáció.

– Van olyan médium, ahol csökkentettétek a jelenlétet?
– A sajtóban visszavettünk a költésünkből, egyúttal jelentős előrelépést hajtottunk végre a digitális marketing területén, amire rendkívül büszke vagyok.

 

(A Németh Ottóval készült interjút teljes terjedelmében elolvashatja a Marketing&Media legújabb számában.)

 

  • Megosztom