A magyarok harmada környezettudatos

A hazai lakosság egyharmada tekinthető – legalább egy részterületen – környezettudatosnak – derül ki a Millward Brown kutatásából. A tanulmányt elsődlegesen a CSR stratégiájukban a környezetvédelemre koncentráló vállalatokat célozva készítette el a társaság.

Az elemzés egyik megállapítása, hogy a hazai fogyasztók környezettudatos gondolkodásmódja elmarad a vizsgálatba bevont nyolc ország átlagától. Ezt jól példázza, hogy a “Fontos, hogy mindenki éljen az újrahasznosítással.” attitűdállítással Magyarországon a lakosság alig több, mint 50%-a ért egyet, míg Szlovéniában ez az arány közel 90%-os.

 

A kutatók elkészítették a hazai lakosságra releváns Green Szegmentációt is. A hazai lakosság egyharmada tekinthető – legalább egy részterületen – környezettudatosnak, s további egynegyede pedig legalább attitűdjeiben nem zárkózik el a környezetvédelmi céloktól. A környezettudatos szegmensek körében a nők, a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők, a magasabb státuszúak és a nagyvárosban élők felül reprezentáltak.

 

A tanulmányt elsődlegesen a CSR stratégiájukban a környezetvédelemre koncentráló vállalatokat célozva készítette el a Millward Brown. Az elemzés foglalkozik még a környezetvédelmi információk áramlásával: releváns médiatartalmak fogyasztóinak arányával, jellemző demográfiai csoportjaival, valamint vizsgálja a környezetvédelmi szószólókat, akik a szóbeli meggyőzés révén hatékonyan támogathatják ilyen jellegű üzeneteink célba juttatását. Elemzi azt is, hogy milyen szocio-demográfiai csoportokra jellemző a háztartási hulladék szelektív gyűjtése, a környezetkímélőbb termékvariánsok preferálása, és bepillantást nyújt utazási szokásainkba is.

 

A piackutató, saját CSR stratégiája részeként, a tanulmány értékesítéséből származó bevételének egy részét a Magyar Természetvédők Szövetsége részére ajánlja fel.

  • Megosztom