Media Hungary: a közmédia vezére elégedett

A tavaszi átszervezés óta nőtt a közszolgálati televíziók nézettsége, a 15 és 59 éves kor közöttiek körében az átlagnál is nagyobb mértékben – ezt állította a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) vezérigazgatója kedden, a siófoki Media Hungary konferencián.

A Magyar Távirati Iroda híre szerint Szabó László Zsolt közölte: a változást a tematikus csatornák terjedése és a régió közszolgálati televízióinak jó tapasztalata, ezen belük az M2 gyerekcsatorna sikerei, valamint az M1 megújításának igénye vezette. Miközben a közszolgálati aktuális csatorna európai szinten is jónak mondható eredményt ért el, a nézők rátaláltak a Duna TV-n azokra a tartalmakra, amelyeket a korábbi főadón néztek – tette hozzá.

Szólt arról is: júliusban sportcsatornával, a következő esztendőben pedig két újabb adóval gyarapodik a hazai közszolgálati televíziókínálat.

A vezérigazgató arról beszélt, hogy az M4 elsősorban a magyar sportra fókuszál, főleg az 5 látvány- és a 16 kiemelt sportágra figyelve, de a programba kerülnek majd az utánpótlás-neveléssel és a szabadidővel kapcsolatos témák is. Elmondta, hogy a július 18-én induló csatorna napi 10 órányi élő adást kínál majd.

Kolosi Péter: saját gyártású műsorokkal a nézettségért

Az MTI beszámolója említést tett arról is, hogy Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója a konferencián arról beszélt: kiugróan magas nézettséget a saját gyártású műsorokkal lehet elérni, noha az évek során sokat változott, hogy mit tartanak ilyen eredménynek. Hat éve egy 30 százalékos közönségarány még kudarc volt, ma – a kábelcsatornák terjedése miatt – 18-19 százalék már jónak számít – tette hozzá.

Kitért arra, 2009-ben fordult elő először, hogy kábelcsatorna nézettségben “megvert” egy országos adót, azóta pedig folyamatosan csökken a különbség a legnagyobb hagyományos televíziók és a kábeltévék nézettségi eredménye között.

  • Megosztom