A gyerekeket védi az ÖRT

A reklámozás jogi és etikai szabályainak sokasága védi a gyermekeket, de a szülők ezzel nincsenek tisztában. Ezért az ÖRT olyan honlap indítására készül, ahol nemcsak a jogszabályok csokorba gyűjtése, de azok könnyen érthető magyarázata, közvetlen panaszindítási lehetőség, és gyakorlati tippek is segítik a szülőket eligazodni a gyermekek és a reklám kérdéséiben.

 

Bár az ÖRT és a Reklám Világszövetség magyar tagozatának kutatása szerint a szülők aggodalmainak sorában a 12. helyen szerepel a reklám, ugyanakkor a vizsgálat kimutatta azt is, hogy a szülők nincsenek tisztában azzal, hogy milyen sok és milyen részletes reklámszabályok léteznek a gyermekek védelme érdekében. Az ÖRT ezért egy olyan honlap készítését kezdte meg, amely széles körű szakmai támogatással a szabályok eligazodásában segíti a szülőket.

 

Rengeteg szabály védi a gyermekeket, nem is csoda, hogy a szülő nehezen igazodik el ezekben, többek között ebben szeretnénk segítséget nyújtani nekik. A 2015 júniusában induló honlap négy blokkból fog állni. A szabályok összefoglalásából és magyarázatából, elkészült oktatási programok, kampányok gyűjteményéből, gyakorlati tippekből a reklámokkal kapcsolatban, valamint közvetlen panaszindítási lehetőséggel, hogy a szülők szava közvetlenül és egyszerűen jusson el az ÖRT-höz – foglalta össze a honlap terveit Megyer Örs az ÖRT elnöke.

 

Bár a gyerekeknek szóló reklámozás területén végzett monitoring vizsgálataink nagyon jó eredményeket mutatnak, így reményeink szerint nem lesz sok panasz, de fontosnak tartjuk, hogy a szülő érezze, hogy a kódex vállalásai nem csak papíron létező vállalások, hanem a szakma komolyan is gondolja azokat, és a szülőket partnernek tekintjük. Olyan sok szabály van a reklámozásban a gyermekvédelemről (jogszabály és önkéntes vállalás), hogy hasznosnak tartjuk, ha azokat tematika szerint, könnyen emészthető és kereshető formában mutatjuk meg a szülőknek. No, és persze tippeket is szeretnénk adni a reklám- és a digitális világban történő eligazodáshoz – tette hozzá Fazekas Ildikó főtitkár.

 

Az IAA Magyar Tagozata üdvözli a kezdeményezést, hogy mielőbb létrehozzunk ebben a témában a szülők tájékoztatását elősegítő honlapot, hozzájárulva ezzel a médiatudatosság ismeretterjesztéséhez, a reklámmal kapcsolatos szabályok megismertetéséhez. A reklámipar számos olyan önkorlátozást vezetett be és alkalmaz, amely túlnő a jogi szabályzáson és védi a gyermekeket. Mindezekről a szülőknek nincs elegendő információjuk. Meggyőződésünk, hogy a tervezett honlap elősegíti a nemes célkitűzés hatékony érvényesülését – fogalmaz Pócsik Ilona az IAA magyar tagozatának elnöke, a Médiatudor oktatási program elindítója.

  • Megosztom