A Google a legértékesebb márka

A Google vezeti a legértékesebb márkák idei rangsorát, a BrandZ TOP 100 összesítés szerint a brand értéke a múlt évhez képest 40,1 százalékkal, közel 159 milliárd dollárra nőtt. A tavaly még listavezető Apple a második helyre csúszott vissza, 20 százalékkal esett vissza a márka értéke. A tíz legértékesebb brand közül 6 technológiai vagy távközlési cég.

 

Letaszította a trónról az Apple-t a Google, a keresőcég többek között az Android operációs rendszer sikerének, valamint a Google Glass okosszemüveghez hasonló innovatív újdonságoknak köszönhetően a WPP megbízásából a Millward Brown Optimor által összeállított BrandZ TOP 100 márkarangsor élén végzett az idén. A márka értéke 2013-hoz képest 40 százalékkal nőtt, és 158,8 milliárd dollárra tudta megszerezni az első helyet.

 

A listát tavaly vezető Apple-nél ellentétet folyamat ment végbe, a rangsor készítőinek megítélése alapján 20 százalékot esett az almáslogójú brand értéke, és most „csak” 147,9 milliárd dollárt ér. Bár az Apple továbbra is fontos szerepet játszik a technológiai világban, az elmúlt években elmaradtak a piacot átformáló újdonságok a cég részéről.

 

A BrandZ lista harmadik helyét kibérelte az IBM, a vállalat a múlt év után idén is ebben a pozícióban zárt, 107,5 milliárd dolláros márkaértékkel, ami egyébként 4 százalékkal elmarad a 2013-astól. Sokat javított viszont a rangsor negyedik helyén található Microsoft, a brand értéke közel 30 százalékkal, 90,2 milliárd dollárra nőtt és ennek köszönhetően 3 pozíciót javított.

 

A listát vezető technológiai vállalatokat a McDonald’s és a Coca-Cola követi az ötödik és a hatodik helyen, mindkét márka egy pozíciót rontott a múlt évhez képest. Az üdítőital brandet egyébként rendkívül szorosan követi a látványos fejlődést elérő Visa, a kártyacég márkaértéke 79,2 milliárd dollár, mindössze 1,5 milliárddal kevesebb, mint a Coca-Cola-é. A Visa brand értéke egyébként a múlt évhez képest 41 százalékot erősödött, a TOP 10-ben ilyen mértékű fejlődést csak a 10. Amazon tudott elérni. A Visa ennek köszönhetően 2, míg az Amazon négy helyet javított tavalyhoz képest. A 8. helyen az AT&T, míg a kilencediken a Marlboro végzett a BrandZ márkarangsorban.

 

A médiacégek közül a Disney a legjobb név, legalábbis az idei lista szerint, a márka értéke 34,5 milliárd dollár, ami 44 százalékkal több, mint tavaly, ezzel a 23. helyet szerezte meg.

 

A legnagyobb fejlődést egy kínai technológiai cég produkálta, a Tencent márkaértéke 97 százalékkal, 53,6 milliárd dollárra nőtt, ezzel a 14. helyet szerezte meg. Komoly bővülést tudott felmutatni a Facebook is, a világ legnépszerűbb közösségi brandjének értéke 68 százalékkal emelkedett és a 21. helyre került a listán.

 

Bár a mobilpiacon és a televíziós szegmensben is a világ legnagyobb gyártójának számít a Samsung, a dél-koreai márka egyelőre nem tudott betörni az élmezőnybe. A BrandZ lista készítői szerint a brand értéke 25,9 milliárd dollár, amivel csak a 29. helyen áll.

  • Megosztom