Ők taroltak a Facebookon

Egyre profibban használják a Facebookot a hazai hírességek – derül ki a Front Page Communications által üzemeltetett Fészbuker.hu éves összefoglalójából, valamint a sztárok által elmondottakból. A látható trendek alapján kereskedelmi és kommunikációs célokra is egyre izgalmasabb eszközökkel élnek. A Marketing&Media összeállításából kiderül, kik a 2015-ös év nyertesei, akik a legügyesebben aknázták ki a közösségi oldalban rejlő lehetőségeket és melyek az új trendek.

 

Érdekes fordulat a közösségi oldalon, hogy immár nem csupán az önreklám és a személyes brand építése a cél, amelyek között megjelenhet egy barteren alapuló szponzori együttműködés, hanem a profiloldalt önálló médiumként használva hagyományosabb reklámok is szerepet kaphatnak, azaz akár egy piacvezető cég hirdetése is felbukkanhat. Ezt az új jelenséget jól tükrözi, hogy akad olyan magyar sztár, aki nem tartja kizártnak, hogy a jövőben a közösségi oldalának népszerűségéből éljen meg.

 

Bradács András, a Front Page Communications vezető tanácsadója a következő trendekről számolt be: „Sok hazai celeb működik márkanagykövetként, és posztol szponzorációs tartalmakat. Ezeknek a bejegyzéseknek a saját stílusú megfogalmazása még nem mindig zökkenőmentes, de úgy tűnik, az elmúlt években a rajongók körében is elfogadottá váltak, sőt sokan örülnek is annak, ha kedvelt idoljuk ajánl nekik egy-egy terméket. A Facebook-tartalmak jelentőségét tovább erősíti, hogy azokat sokszor más médiumok is forrásként használják. A márkák számára pedig a hitelesség, az egyedi üzenet és a hatékony elérés jelent egyértelmű nyereséget ezen a platformon. A nemzetközi celebvilágból látható megoldások közül is sokat alkalmaznak a hazai hírességek, így Rúzsa Magdi oldalán jegyvásárlásra adnak lehetőséget, illetve streamelni is lehet a dalait, Rubint Réka pedig meglehetősen komplexen használja az alkalmazások tárházát. Nótár Mary és L.L. Junior oldalán közvetlen CD-letöltésre vagy -rendelésre van lehetőség, Kiss Ádám humorista saját webshopot üzemeltet Facebook-oldalán keresztül, és ezt posztjaiban promózza is. Molnár Ferenc Caramel oldalán pedig jegyet lehet rendelni”.

 

A siker receptje

 

A Fészbuker.hu évről évre összeállítja a celebtoplistáit, amelyek különböző szempontok szerint vizsgálják a hírességek népszerűségét a Facebookon. A statisztika alapján évek óta Rubint Réka oldalának van a legtöbb rajongója. Mint azt Bradács András elmondta, szinte az összes facebookos alkalmazást használja, így az élő közvetítést, a hírlevelet, és online vásárlásra is lehetőség nyílik az oldalán. Országos ismertsége, személyes hangvétele és sokakat érintő témája mellett vélhetően a sokoldalúsága hozzájárul profiljának népszerűségéhez. A szakértő szerint ugyanakkor a Facebookon a sikerhez hirdetésekre is érdemes áldozni, hiszen a posztok organikus elérése csökkent.

 

Rubint Réka a Marketing&Media magazinnak elárulta, milyen eszközöket vet be a kimagasló eredményért. „A koncepció az, hogy elsődlegesen a tevékenységemmel kapcsolatos eseményeket kommunikáljuk, edzéseket, roadshow-kat, táborokat, valamint a partnercégek különböző projektjeit. A bejegyzéseket én írom. Előfordul, hogy egy együttműködő cég ír egy posztot, de azt is a saját arculatomra formálom, hiszen úgy hiteles, ha az én stílusomat tükrözi. Napi 6-8 bejegyzést teszek közzé, ebből 2-3 magánéleti és 3-4 olyan, ami a velem kapcsolatos információk közvetítésére szolgál – avatott be a részletekbe. – A hétvégi poszt általában magánjellegű, a hétköznapi bejegyzések pedig fel vannak osztva táblázat szerint, hogy az adott napon melyik cégnek kell megjelenést biztosítanom. A magánéleti posztoknak magasabb a látogatottsága, ám ügyelek arra, hogy megmaradjon az arány a szakmaiakkal, illetve kiszolgáljam a partnereimet is a szerződésekben foglaltak szerint.”

 

A 2015-ös év nagy győztese

 

Humoros és interaktív tartalmak, dinamikusan növekvő követőtábor és az újítási lehetőségek kiaknázása jellemezte Kasza Tibor profilját. Az őt kedvelők tábora nőtt a leginkább – egyetlen év alatt megduplázódott –, annak ellenére, hogy „csak” a 2. helyen szerepel. Tibor nem kívánt nyilatkozni a sikeréről, ám a szakértő a Fészbuker.hu adatai alapján úgy látja, 2015 Kasza Tibi éve volt a Facebookon a magyar sztárok között, hiszen ő szerezte a legtöbb új rajongót, és az oldalának aktivitása is kiemelkedik a mezőnyből.

 

A múlt év húzó nevei

 

A Fészbúker.hu – Top 10 celeb a Facebookon 2015 lista dobogósai a profil összes kedvelőjének száma alapján tehát Rubint Réka, Kasza Tibi és Nótár Mary. De lássuk, kikre voltak még kíváncsiak a közösségi oldal használói. Kiss Ádám humorista 2014-ben még a második helyen szerepelt, ám 2015-ben már csak a negyedik pozíciót foglalta el a listán. Őt követte L.L. Junior és Molnár Ferenc Caramel, aki két helyezést csúszott vissza tavaly óta. Hét helyet ugrott viszont Tóth Gabi, aki a lista hetedik helyezettje, őt követi Majka és Rúzsa Magdi, akik stabilan őrzik a helyüket a Top 10-ben. A lista végén Vastag Csaba hivatalos oldala áll, aki 2014-ben még a harmadik helyen szerepelt, ám ezúttal csak a tizediket sikerült elérnie.

 

 

Kiss Zsófia

 

Az összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb, a héten megjelenő lapszámában olvashatja el. A lapból kiderül az is, hogy mely celebek uralták a címlapokat.

  • Megosztom