A dolgok internete a siker kulcsa

A Vodafone IoT (Internet of Things, a dolgok internete) Barométer 17 országra kiterjedő nemzetközi felmérése szerint a vállalatok 28 százaléka már ma is használ IoT-megoldásokat, további 35 százalékuk pedig egy éven belül kíván ilyeneket bevezetni. Az 1096 megkérdezett vállalat több mint 75 százaléka úgy véli, hogy az IoT megoldások jelentik a jövőbeli siker kulcsát.

A megkérdezett vállalatok több mint háromnegyede felismerte, hogy a dolgok internete egy új ipari forradalmat jelent, amely megváltoztatja az emberek életét és munkáját. A cégek fele úgy vélte, hogy már a következő két évben az intelligens hálózatokon keresztül kapcsolnának össze több millió eszközt és folyamatot, így az idén elérkezett az az év, amikor a dolgok internete elérte a széles közönséget.

A Vodafone által negyedik alkalommal kiadott IoT Barometer egy mérvadó nemzetközi felmérés arról, hogy a vállalatok miként ítélik meg az innovációt, és mennyit fektetnek be a dolgok internetébe, vagyis az olyan újgenerációs eszközökbe, amelyek intelligens hálózaton kapcsolódva nyújtanak új és jobb szolgáltatásokat.

Az IoT Barométer felmérést a Circle Research végezte április és május között több mint 1096 cég részvételével Ausztráliában, Brazíliában, Kanadában, Kínában, Németországban, Indiában, Írországban, Olaszországban, Japánban, Hollandiában, Dél-Afrikában, Dél-Koreában, Spanyolországban, Törökországban, az Egyesült Arab Emírségekben, Nagy-Britanniában és az Egyesült Államokban.

Az idei jelentés leglényegesebb megállapításai szerint az IoT-ba fektető cégek 89 százaléka növelte ráfordítását az elmúlt 12 hónap során. A kutatásban részt vevő vállalatok 76 százaléka úgy gondolja, hogy az IoT-technológiák kihasználása elengedhetetlen bármilyen szervezet jövőbeni sikeréhez.

Az IoT-beruházás a felhasználók 63 százalékának jelentős megtérülést hozott – egy évvel ezelőtt ez a mutató 59 százalékos volt. Az IoT-befektetések az átlagos informatikai költés 24 százalékát teszik ki, arányosan ugyanannyit, mint amennyit a cégek a felhőalapú megoldásokra vagy az adatelemzésre költenek.

A jelentés azt is megállapította, hogy az IoT-technológiák egyre fontosabb szerepet játszanak az egyes cégek fő üzleti tevékenységének támogatásában.

A cégek 48 – az ázsiai–csendes-óceáni térségben 61 – százaléka üzletvitele alapvető átalakításához használ IoT-technológiákat. A fogyasztási elektronikai termékekkel foglalkozó cégek 52 százaléka használ IoT-technológiákat az alkalmazások új generációjához és az otthonok összekötéséhez, míg a megkérdezett vállalatok 46 százaléka mondta azt, hogy új IoT-alapú termékeket fejleszt ki a következő két évben.

  • Megosztom