Már ezen is spórol a magyar

A gazdasági válság 2008-as kezdete óta a magyar személyautók átlagos életkora 10,4 évről 13 évre nőtt, míg a casco biztosításokból származó éves bevétel 100 milliárd forintról 61 milliárdra esett vissza. Erre válaszképp a biztosítók öreg autókra is kidolgoztak módozatokat – közölte a Genertel.hu csütörtökön.

 A casco biztosítások száma azért is csökkent, mivel kevés a hitelre, lízingre vásárolt autó, márpedig a finanszírozók előírják az ilyen biztosítás megkötését.

Az első online biztosító – 500 fős mintán végzett – felmérése szerint az idősebb autók tulajdonosainak 48 százaléka azért nem köt a saját kocsiban esett kár fedezetére szóló casco biztosítást, mivel drágának tartja.

A biztosítók mindemiatt különféle módokon csökkentik az idősebb autókra kínált casco biztosításaik árát. Például csak csökkentett kockázatra szól a biztosítás, legszűkebb a lopásra szűkített módozat, amely már akár havi pár ezer forintért is megköthető.

Van olyan megoldás is, hogy csak utángyártott alkatrészt és csökkentett rezsi óradíjat fizet a biztosító, s olyan is, hogy a kötelező biztosítással együtt megkötött cascóra jelentős kedvezményt adnak – számolt be az MTI.

Az újszerű használtautók kelendők

Mintegy két hét alatt találnak gazdára az újszerű autók Magyarországon, szemben a többi használtautó 5 hetes átfutásával – véli Fodor László, a használtautó.hu marketingvezetője. Szerinte az új személyautók eladásának idei dinamikus növekedése a használtautó piacon is érezteti hatását; az újszerű, 0-2 éves autók átlagosan 27 százalékkal rövidebb idő alatt kelnek el, mint az előző évben – ismertette az adatokat a magyar használtautó-kínálat négyötödét bemutató portál.

Szerintük az újszerű autók piacának fellendülése nemcsak a megnövekedett keresletnek, hanem a visszaeső kínálatnak is tulajdonítható: kevés az újszerű autó a piacon, eladásuk a korábbi szint töredékére esett vissza, mivel 2010 óta évente átlagosan csak 60 ezer új autót helyeztek forgalomba, szemben a 2008-ig jellemző évi 160-180 ezres eladással. Emiatt a 2008 utáni évjáratokból rendelkezésre álló kínálat mintegy negyven százalékkal elmarad az idősebb autókétól.

  • Megosztom