A Balatont is meghódítja a Metropol – interjú Hivatal Péterrel

Nem jelent kiesést, ha nem sikerült megújítani a szerződést a BKV-val, az idei évre pedig a reklámpiac növekedését várja Hivatal Péter, a naponta több mint 300 ezres példányban megjelenő Metropol kiadója, az MTM Gratis Kft. vezérigazgatója. A Marketing&Media magazinnak adott interjúban a cégvezető beszélt az idei reklámpiaci kilátásokról, illetve a fejlesztési terveikről.

 

– Tavaly lejárt a BKV-val kötött szerződésük a metró területén való árusításról. Hogy állnak most?

 

– Amikor kiderült, hogy a BKV-val nem hosszabbítjuk meg a szerződést, kidolgoztunk egy alternatív terjesztési rendszert, amellyel ugyanazokat az embereket elérjük, akiket a BKV-val való együttműködés során. A rendszer jól működik, az olvasók elégedettek vele, ugyanakkor folynak a tárgyalások a BKV-val, és most is több állomáson osztogatjuk a Metropolt. Fontos azonban, hogy a budapesti példányaink alig több mint harmadát terjesztjük a tömegközlekedésen, a többi a lakosság sokszínűséget jól lefedő helyeken – irodaházakban, felsőoktatási intézményekben, gyorsétterem hálózatban stb. – található meg.

 

– A lap üzleti modellje elég speciális, hiszen csak a reklámbevételekből élnek. Az elmúlt évekhez képest milyen a jelenlegi reklámpiac? Mit vár az idei évtől?

 

– Azt gondolom, hogy a reklámpiacon az eddigi évek trendjei folytatódnak, az internet tovább fejlődik, talán a tévében is van még egy kis növekedési potenciál, míg a többi médiatípusnál inkább stagnálásra számítok. A nyomtatott sajtó hirdetési bevételei évek óta csökkennek, de mivel megkerülhetetlen médium, ezért hiszem, hogy elértük a „gödör” alját, és legalább a tavalyi évi bevétel szintjét realizáljuk. Az idei évre összességében a reklámpiac növekedését várom, mivel több olyan esemény – olimpia, foci-Eb – lesz, amelyek növelhetik a hirdetők aktivitását.

 

– Milyen terveik vannak az idei évre, amelyekkel erősíteni tudják a pozíciójukat?

 

– A meglévő biztos alapokra építkezünk. További települések bekapcsolásán gondolkozunk, a tartalmat folyamatosan fejlesztjük és a számunkra fontos célcsoportok felé erősítjük marketingaktivitásunkat.

 

– Mekkora példányszámban terjesztik a Metropolt? Terveznek változtatni ezen?

 

– Jelenleg 300-350 ezer példányban terjesztjük a lapot. Ezen nem változtatunk, csak annyiban, hogy van olyan időszak, amikor kevesebbel jövünk ki, például az iskolai szünetekben, illetve amikor az üzleti partnerek aktívabbak, akkor többet terjesztünk. Nyáron pedig Balaton körül a legtöbb városban megtalálható lesz a Metropol.

 

– A lap folyamatosan újdonságokkal jelentkezik. Az idén milyen „meglepetésekkel” készülnek az olvasóiknak?

 

– Április elején indul a Metropol Super Chef elnevezésű nemzetközi receptversenyünk a Metro International több országának közreműködésével. A verseny fődíja egy mexikói gasztrotúra lesz, de a helyi győztesek is díjazásban részesülnek. Ősszel újra meghirdetjük a Metropol Photo Challenge pályázatot, ezenkívül további akciókkal, versenyekkel készülünk a nyárra, elsősorban a fiatalokat megcélozva, de ezek hadd legyenek meglepetések.

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

 

Baross Gábor

  • Megosztom