A TV2 megverte az RTL Klubot

Méghozzá az RTL Klubnak kedvezőbb célcsoportnál és a főműsoridőben. Csoportszinten is jobb közönségarányt ért el a TV2 Csoport, mint az RTL Magyarország. Nem jött be az RTL Klubnak a főműsoridős napi török sorozat.

Mostanában nem nagyon volt olyan pocsék hete az RTL Klubnak, mint a mögöttünk álló hét napban. Egyetlen hét alatt 4,9 százalékponttal csökkent a 18-49 éveseknél és főműsoridőben a közönségarányuk. A TV2-é ezzel párhuzamosan ugyan csak 0,5 százalékponttal nőtt, de ez is elég volt ahhoz, hogy – ha szűken is, de – az RTL Klub elé kerüljenek.

Hétfőtől péntekig a TV2 ért el jobb esti közönségarányt, szombaton az RTL Klub, a vasárnap pedig gyakorlatilag egál lett (RTL Klub: 10,2%, TV2: 10,1%).

A csoportszintű eredményekkel sem vigasztalódhat az RTL. A 18-49 éveseknél és teljes napon a TV2 Csoport vezetett (TV2 Csoport: 23,2%, RTL Magyarország: 20,5%), és a 18-49 éveseknél és főműsoridőben is (TV2 Csoport: 26,1%, RTL Magyarország: 23,4%).

24. hét / 23. hét / 22. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 10,2% / 15,1% / 14,4%
TV2 – 10,8% / 10,3% / 11,3%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya, zárójelben a korábbi hét eredményei (24. hét, 18-49 évesek)

RTL Klub
Híradó – 18,9% (19,5%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 15,9% (17,6%)
Megtörve – 9,6% (Korábbi héten a Konyhafőnök: 17,4%)
Barátok közt – 11,2% (11,9%)

TV2
Tények – 14,2% (14,9%) – hétfőtől vasárnapig
Bezár a bazár – 16,5% (17%)
A Bank – 8,4% (9,3%)
Pénzt vagy éveket – 6,7% (6,2%)

Az RTL Klub egyetlen műsoron bukott hatalmasat. A Konyhafőnököt váltó Megtörve című török sorozat ugyanis finoman fogalmazva nem csigázta fel túlzottan a 18-49 éves nézőket. Ebben a sávban egy héttel korábban a Konyhafőnök még 17,4 százalékos átlagos share-t ért el, a Megtörve pedig csak 9,6 százalékot.

Emiatt a Fókusz hiába hozott továbbra is jó eredményt, a török sorozat a csatorna főműsoridejének közepén hatalmas lyukat ütött. Valamennyire még a Barátok köztöt is lehúzta, bár nem sokkal, az adatok alapján a szappanoperára sokan visszakapcsoltak. Illetve a Barátok közt szempontjából mindennek volt annyi kedvező hatása is, hogy a Megtörve annyira lerontotta az RTL Klub csatornaátlagát, hogy Berényiék sorozata az átlag fölé tudott kerülni.

A Barátok közt utáni sávban A mi kis falunk ismétlés szerepelt a legjobban (10,7%). Viszont a hét többi napján a dupla részes sorozatok sem hoztak valami jó share-t. A Magnum két része 3,4 és 3,5 százalékkal futott, a Mr. Whiskey 6,5 és 5 százalékkal, az Isten belájkolt pedig 9,5 és 9,6 százalékkal.

A TV2 sokat nyert azzal, hogy még képernyőn tartották a Bezár a bazárt, ami 16,5 százalékos átlaggal zárta a múlt hetet. A Bank, valamint a Pénzt, vagy éveket viszont átlag alatt teljesített továbbra is. Viszont az RTL Klub gyenge hete miatt ez tulajdonképpen most mindegy is volt.

Múlt héten a konkurensek még azzal is megforgatták a tört az RTL Klubban, hogy a legnézettebb műsor címet is elhalászták előlük. A 18-49 éveseknél a hét legnézettebb műsora cím az M4 Sporton kedden közvetített Magyarország – Wales meccsé volt. A mérkőzés 196 ezer nézőt vonzott 16,2 százalékos közönségarány mellett.

A hét második legnézettebb műsora a TV2-s Bezár a bazár keddi adása volt 195 ezer nézővel. A harmadik helyen bukkant fel először az RTL Klub neve, méghozzá a vasárnap esti RTL Híradóval, amire 193 ezren voltak kíváncsiak.

A teljes lakosság körében a Bazár a bazár volt a hét legnézettebbje (680 ezer néző), második helyen a hétfői Tények végzett (670 ezer néző). A harmadik pedig a múlt hétfői RTL Híradó volt (664 ezer néző).

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

  • Megosztom