A tévézési idő negyede jut streamingre

Új mérőeszközt mutatott be a Nielsen az Egyesült Államokban, most már azt is lehet tudni, hogy a tévénézési időből mennyi jut a különböző platformokra. A „The Gauge” nevű szolgáltatás első, májusi adatai szerint a streaming szolgáltatások a teljes tévézési idő nagyjából egynegyedét tudhatják magukénak, a kábeltévék és a nagy tévécsatornák pedig közel kétharmados többséggel bírnak.

A Nielsen az új szolgáltatás elindítását azzal indokolta, hogy a COVID-járvány alapjaiban forgatta fel a videós tartalomfogyasztási szokásokat is, amihez alkalmazkodva a médiavállalatok sorra indítják el saját streaming szolgáltatásaikat, versenyre kelve a piacot egyelőre uraló cégekkel. A havi rendszerességgel jelentkező elemzés először 2021. májusára vonatkozóan mutatja be, hogy a két évesnél idősebb amerikaiak körében hogyan oszlik meg a tévénézési idő, a televízióval rendelkező háztartásokban.

Bár a beszámolók és sokak személyes tapasztalata szerint is a streaming nagyon előretört a pandémia alatt, a Nielsen adatai azért visszafogott részesedést mutatnak, igaz gyorsan növekvő területről van szó. Idén májusban a különböző streaming szolgáltatások a teljes televíziós videófogyasztási idő 26 százalékát tudhatták magukénak. A Netflix 6 százalékot ért el, ugyanilyen aránya van a YouTube-nak, a Hulu 3, az Amazon Prime Video 2, míg a Disney+ 1 százalékos részesedést tudhat magáénak. Érdemes ugyanakkor megemlíteni, hogy bár különböző szolgáltatások, a Hulu és a Disney+ egy céghez tartoznak. Az egyéb streaming megoldások a tévézési idő 8 százalékát uralták májusban.

Ezzel szemben jóval nagyobb a kábelcsatornák részesedése, amelyek a tévénézési idő 39 százalékát szerezték meg, míg a nagy csatornahálózatok 25 százalékos részesedést értek el. Az egyéb kategória 9 százalékot tudott felmutatni, ebben az egyéb tévéhasználat van, mint például videójátékok, vagy DVD-k nézése.

A The New York Times a Nielsen adatai kapcsán megemlítette, hogy a múlt évben még nagyjából 20 százalék volt a streaming platformok részesedése a tévénézési időből, az idei év végére pedig ez az arány elérheti akár a 33 százalékot is.

  • Megosztom