- Hirdetés -

A tévézési idő negyede jut streamingre

|

- Hirdetés -

Új mérőeszközt mutatott be a Nielsen az Egyesült Államokban, most már azt is lehet tudni, hogy a tévénézési időből mennyi jut a különböző platformokra. A „The Gauge” nevű szolgáltatás első, májusi adatai szerint a streaming szolgáltatások a teljes tévézési idő nagyjából egynegyedét tudhatják magukénak, a kábeltévék és a nagy tévécsatornák pedig közel kétharmados többséggel bírnak.

A Nielsen az új szolgáltatás elindítását azzal indokolta, hogy a COVID-járvány alapjaiban forgatta fel a videós tartalomfogyasztási szokásokat is, amihez alkalmazkodva a médiavállalatok sorra indítják el saját streaming szolgáltatásaikat, versenyre kelve a piacot egyelőre uraló cégekkel. A havi rendszerességgel jelentkező elemzés először 2021. májusára vonatkozóan mutatja be, hogy a két évesnél idősebb amerikaiak körében hogyan oszlik meg a tévénézési idő, a televízióval rendelkező háztartásokban.

Bár a beszámolók és sokak személyes tapasztalata szerint is a streaming nagyon előretört a pandémia alatt, a Nielsen adatai azért visszafogott részesedést mutatnak, igaz gyorsan növekvő területről van szó. Idén májusban a különböző streaming szolgáltatások a teljes televíziós videófogyasztási idő 26 százalékát tudhatták magukénak. A Netflix 6 százalékot ért el, ugyanilyen aránya van a YouTube-nak, a Hulu 3, az Amazon Prime Video 2, míg a Disney+ 1 százalékos részesedést tudhat magáénak. Érdemes ugyanakkor megemlíteni, hogy bár különböző szolgáltatások, a Hulu és a Disney+ egy céghez tartoznak. Az egyéb streaming megoldások a tévézési idő 8 százalékát uralták májusban.

Ezzel szemben jóval nagyobb a kábelcsatornák részesedése, amelyek a tévénézési idő 39 százalékát szerezték meg, míg a nagy csatornahálózatok 25 százalékos részesedést értek el. Az egyéb kategória 9 százalékot tudott felmutatni, ebben az egyéb tévéhasználat van, mint például videójátékok, vagy DVD-k nézése.

A The New York Times a Nielsen adatai kapcsán megemlítette, hogy a múlt évben még nagyjából 20 százalék volt a streaming platformok részesedése a tévénézési időből, az idei év végére pedig ez az arány elérheti akár a 33 százalékot is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...

Az egész országban elérhető lesz a Telekom programja

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen...
- Hirdetés -