A szükséges plusz – folytatódik a streaming dömping

Az elmúlt években gőzerővel rákapcsoltak a streamingszolgáltatásaik fejlesztésére a nagy televíziós médiavállalatok. Ennek az eredménye az idén lesz igazán látványos, ugyanis több új platform debütál a magyarországi piacon is.

A vezető televíziós márkanevük után tett + jel – valamiért ez a legelterjedtebb megoldás a nagy tévés médiavállalatok új streamingszolgáltatásai esetén. Népszerű még a Play utótag, mint a Viasatnál vagy a TV2-nél, az HBO pedig egy kicsit különutas a maga GO-jával, amiből hamarosan Max lesz. Akárhogy is nevezik, az idén látványosan felpörög ezeknek a szolgáltatásoknak a bevezetése, illetve megújítása.

A magyarországi piacon az RTL az elsők között lépett a már régóta használt RTL Most! márka megújításával, majd az RTL Most+ prémiumszolgáltatás elindításával.„A versenytársaink láthatóan most igyekeznek felzárkózni hozzánk. Az előnyünket azonban nemcsak megőrizni akarjuk, hanem növelni is. A streamingszolgáltatásunkat folyamatosan fejlesztjük tovább tartalmilag és technológiai szempontból” – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese.

Már az elmúlt évben beharangozták, hogy a TV2 új streamingszolgáltatása a TV2 Play nevet fogja használni, ami végül az idén februárban indult el. A nézők egyszerűen, regisztráció nélkül érhetik el a televízió videós tartalmait. „Büszkék vagyunk rá, hogy zökkenőmentesen sikerült az átállás és az indulás. Jelenleg a bevezető fázisban tartunk és folyamatosan töltjük fel tartalommal az oldalt. A következő lépés a TV2 Play applikáció létrehozása lesz, ezzel újabb lépést teszünk a nézői igények még szélesebb körű kiszolgálása felé” – jelezte a Marketing&Mediának Malatinszky Péter digitális igazgató.

Akik mostanában vezetik be a streamingszolgáltatásukat Magyarországon, azok sincsenek lemaradva, hiszen nemzetközi szinten is az idén indult számos új platform. Jó példa erre a ViacomCBS, amelynek a Paramount+ nevű szolgáltatása március első napjaiban kezdte meg a működését az Egyesült Államokban.

Az AMC Networks International streamingüzletága a tavalyi évet több mint hatmillió előfizetővel zárta. Ez azt jelenti, hogy egyetlen év alatt megduplázták ezt a számot. Mindezt úgy, hogy az AMC+ nevű reklámmentes prémium streamingszolgáltatásuk csak néhány hónapja indult.

Persze számunkra inkább az az érdekes, hogy a magyar piacon mikor lép az AMC. „Amikor Kelet-Közép-Európáról beszélünk, a mikor és a hogyan két fontos kérdés egy streamingtermék bevezetésénél. Régiónkban aki hirtelen túl nagyot lép, az rövid távon jelentős veszteségeket realizálhat a piacépülés fázisában” – vélekedik Málnay B. Levente, az AMC Networks International ügyvezető alelnöke.

A szakember elmondása szerint folyamatosan elemzik és értékelik a piac rezdüléseit. A megfelelő időben fognak lépni, de alapvetően a fontolva haladás jellemző rájuk. „Készítettünk már kifejezetten a digitális térben bemutatott sorozatot, ilyen volt Az első influenszerek, amelyet a Spektrum gyártott. Tavasszal készülünk egy nagyszabású lineáris műsorpremierrel a Spektrum Home-ra, amelyhez kimondottan digitális felületre készítettünk extra tartalmat” – sorolja Málnay B. Levente, aki elárulja azért azt is, hogy az egyik szolgáltató partnerükkel közösen dolgoznak olyan helyi fejlesztésű VOD-terméken is, amelyet hamarosan szeretnének bemutatni a közönségnek.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

  • Megosztom