A Netflix tábora a leghűségesebb

Bár meglehetősen óvatosan fogalmazott az idei évre vonatkozó kilátások kapcsán a második negyedéves üzleti eredményei bemutatásakor a Netflix vezetése, egy friss felmérés arra utal, hogy nem kell tartaniuk a Covid-19 alatt gyűjtött tábor lemorzsolódásától. A héten rekord közeli magasságba emelkedett a streaming videószolgáltatást nyújtó cég árfolyama, piaci értéke pedig nem sokkal marad el a Disney-től.

Azoknak az amerikaiaknak, akik a Covid-19 járvány miatti korlátozások során regisztráltak a Netflixen a 41 százaléka tervezi, hogy azt követően is előfizető marad, ha megszűnnek a lezárások – derül ki a Piper Sandler friss felméréséből. A héten nyilvánosságra hozott kutatás jótékonyan hatott a Netflix részvények árfolyamára is, ami szerdán rekord közeli szintre emelkedett, 547 dollárt fizettek a cég papírjaiért. Ez egyben azt is jelenti, hogy a cég piaci értéke meghaladta a 230 milliárd dollárt, összehasonlításként, a szórakoztató parkokkal, filmstúdiókkal, tévés hálózatokkal és streaming szolgáltatásokkal is rendelkező The Walt Disney Company jelenleg valamivel több mint 241 milliárd dollárt ér.

A Netflix júliusban jelentette be, hogy globális szinten a második negyedévben tízmillió új előfizetővel bővült a táboruk, így összesen 193 millió előfiizetővel bírnak. Csak ebben az évben már 26 millió új ügyfelet gyűjtöttek, ami azért érdekes, mert ez mindössze kétmillióval marad el a teljes tavalyi növekedéstől.

A Piper Sandler felmérése alapján a streaming videószolgáltatást kínáló cégek közül a Netflixnek kell tartania legkevésbé attól, hogy a Covid-19 járvány miatt őket választók elpártolnak. Az Amazon Prime Video esetében a megkérdezettek 28 százaléka jelezte, hogy a jövőben is fenntartaná előfizetését, a Disney+ kapcsán 17 százalék, a korlátozások alatt HBO Maxra előfizetők között pedig mindössze 7 százalék.

  • Megosztom