A Mercedes-Benz lett a legvonzóbb munkáltató

Tavalyi győzelme után idén ismét a Mercedes-Benz bizonyult a legvonzóbb munkáltatónak Magyarországon. A világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatásán alapuló Randstad Employer Brand hazai díjait, a Randstad Awardot tegnap este adták át, a második helyet a LEGO nyerte el, a harmadik helyezett pedig az IBM lett. A felmérésből kiderült az is, hogy a munkavállalók az IT szektorban helyezkednének el legszívesebben.

„Azok a vállalatok kerültek ki abszolút nyertesként a versenyben, akik elmondhatják magukról, hogy a pénzügyi stabilitás mellett a legújabb technológiai újításokkal is tartják a lépést, valamint jó a megítélésük, hírnevük, munkáltatói márkájuk” – fűzte hozzá Baja Sándor. Saját szektorában különdíjat érdemelt ki a K&H, az MVM, a Sanofi-Chinoin, a Hunguest Hotels, a Procter&Gamble, a Szerencsejáték Zrt., a Magyar Telekom és a Kühne + Nagel. A legismertebb munkaadó a Spar lett. A szektorok versenyének élén az IT végzett, melyet az SSC, majd a telekommunikáció követ.

Felértékelődő munkahelyválasztási elvárások

A munkahelyválasztást befolyásoló három legfontosabb szempont rangsora változatlan tavalyhoz képest. Továbbra is a fizetés a leghangsúlyosabb tényező, majd ezt követi a kellemes munkahelyi légkör és a hosszú távon biztos állás megléte. „A munkavállalók ezzel szemben a munkáltatói ajánlatokat elsősorban a cég pénzügyi stabilitása, a biztos állás és a fejlett technológiai háttér mentén észlelik. A munkáltatók által kínált és a munkavállalók által elvárt különbségek feltárása ezért fontos szempontokat nyújt egy versenyképes munkáltatói márka kialakításához” – részletezte az eredményeket Baja Sándor. A munka-magánélet egyensúlyának, a munkahely elhelyezkedésének, a sokszínű, támogató légkörnek, a társadalmi felelősségvállalásnak és a szolgáltatások, termékek minőségének a szerepe például felértékelődik: évről évre dinamikusan nő jelentőségük a munkavállalók szemében.

A fluktuációt tekintve a megkérdezett munkavállalók 23 százaléka váltott tavaly munkahelyet. „Ha figyelembe vesszük, hogy összességében a foglalkoztatottak 34 százaléka tervez 2019-ben továbblépést, akkor kifejezetten fontos, hogy megfelelő megtartási stratégiával csökkentsük az elvándorlást” – fűzte hozzá Baja Sándor. A munkahelyváltások fő indikátorai a munkabérrel és karrierúttal kapcsolatos problémák vagy a remélt, jobb lehetőségek. A maradás mellett leginkább a fizetéssel való elégedettség, a jó munkahelyi légkör, valamint a biztos állás a legfőbb érvek.

A munkavállalók 28 százaléka dolgozna szíve szerint saját vállalkozásában, míg 20 százalékuk lenne multinacionális cég alkalmazottja. Előbbi cégformánál a munka-magánélet egyensúlya és a rugalmasság, míg utóbbinál a kiszámíthatóbb, fix jövedelem és a stabil munkahely a szimpatikus tényező.

Mi kell az X-nek, miért marad az Y-generáció?

A fiatalabb munkavállalókat biztosítani kell a karrierépítési lehetőségekről és a fejlődési potenciálról ahhoz, hogy ne kezdjenek el új kihívásokat keresni. Az Y-generációt a kellemes munkahelyi légkör, az X-et és Z-t pedig a biztonság és a kedvező fizikai elhelyezkedés tudja maradásra bírni. Mindezek mellett míg a Z-seknek fontos a sokszínű, befogadó csapat, addig az Y-korosztály inkább a karrierépítési lehetőségeket keresi. Az X-generáció tagjainak értelemszerűen a munka-magánélet egyensúlya kerül fókuszba, míg az 55 év felettiek a pénzügyi stabilitást szeretik. „Elengedhetetlen tényező a toborzásnál, hogy generációra szabottan szólítsuk meg a potenciális munkavállalót, hiszen ugyanaz az ajánlat az egyiknek vonzó, a másiknak viszont nem kecsegtető”– magyarázta Baja Sándor.

  • Megosztom