A maszkok és a konzolok mellett idén sokan kerestek lovat is a Jófogáson

Mekkorát ugrott idén a „maszk” szóra indított keresések száma? Mik a legnépszerűbb termékkategóriák és keresőszavak? Valóban ennyien keresnek lovat, csónakot és galambot? A Jófogás áttekintette a 2020-as évre vonatkozó számokat és adatokat.

A 2020-as esztendő minden előzetes becslést felülmúlóan hatott az utazási és vásárlási szokásokra, a digitalizációs fejlesztésekre és a fogyasztói viselkedésre is. A piacvezető Jófogás megnézte, hogy a 2020-as számokból, adatokból, a legnépszerűbb keresőszavakból, termékekből és kategóriákból mi minden rajzolódhat ki egy rendhagyó évre visszatekintve.

  • A „maszk” szót bármilyen formában tartalmazó keresések számában látványos volt az ugrás: márciusban, az első korlátozások idején 60-szoros volt a növekedés a 2019-es évhez képest
  • A karantén hatására áprilisban a „konzol” keresőszó is bekerült a top 5-be, de a tavaszi és az őszi szigorítások idején is rendkívül sokan érdeklődtek kutyatársak iránt: áprilisban kétszeresére nőtt, ősszel pedig 20%-kal emelkedett a keresések száma

Ezért is volt különösen fontos a Jófogás nagyszabású, a felelős örökbefogadással foglalkozó kampánya, amelyhez egy különleges kiadvány is készült

  • Ha éves szinten nézzük a legnépszerűbb keresőszavakat, az „ingyen elvihető” szókapcsolatot 2020-ban sem lehetett letaszítani a trónról

Az élbolyban található még például a kistraktor, a konyhabútor, a hangfal, az utánfutó, a laptop, a mobilház, a galamb és a csónak is, míg az e-bicikli először került a legnépszerűbb keresőszavak körébe

  • A legkeresettebb főkategóriák között a házat, a házi- és haszonállatot, az autót, az állásajánlatot, a bútort, a kerékpárt, az üdülőt, a haszongépjárművet és a mobiltelefont láthatjuk

Az élen járó alkategóriák között is találunk érdekességeket, hiszen az élen ugyanúgy megtalálhatjuk a már említett kutyákat és a mobiltelefonokat, mint a lovat, a horgászatot, a sertést és a szekrényeket/szekrénysorokat

Nézzük a számokat!

  • A Jófogás 2020-ban naponta átlagosan csaknem 550 ezer aktív látogatást regisztrált az oldalán

Ez éves viszonylatban megközelítőleg 278 millió aktív látogatást jelent

  • 2020-ban mintegy 160 ezer sikeres Háztól-Házig tranzakció valósult meg a Jófogáson, vagyis ennyiszer választották a házhozszállítás lehetőségét

A rekordnap december 7-e volt, csak aznap 1092 ilyen adásvétel ment végbe

  • 2020-ban már minden 5. felhasználó a Jófogás applikációból „érkezett”, 70% pedig mobileszközről

„A többcsatornás modell létjogosultságának visszaigazolásaként úgy látjuk, hogy a Jófogás felhasználói is egyre többen intézik az adásvételeiket mobilfelületről és az applikációnkból, és egyre többen használják a Háztól-Házig és a csomagküldő szolgáltatásainkat is. A jövőbeni fejlesztéseink során is kiemelt hangsúlyt fogunk fektetni ezekre a területekre, hiszen az internetezők mára már nem tesznek különbséget webshop és webshop, illetve webshop és apróhirdetési oldal között. Így mindenhol hasonló, magas színvonalú kényelmi funkciókat és szolgáltatásokat várnak el” – emelte ki Palocsay Géza, a Jófogást működtető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője.

  • Megosztom