- Hirdetés -

A lineáris tévézés virágzik

|

- Hirdetés -

Prémium minőségű tartalmakra folyamatosan nagyobb összegeket fordítunk – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Karin Heijink. A Viasat World médiavállalat tartalmakért és termékekért felelős alelnökét a jövő tévézési szokásairól is faggattuk.

– A Viasat World október 1-jétől értékesít hirdetési helyeket a Viasat History csatornán. Milyen eredményekre számítotok? A magyar reklámpiac elég kicsi, sok versenytárssal. Van elég hely ennyi játékos számára?

– Egy igen tapasztalt hirdetési kereskedőházzal, az Atmediával működünk együtt a Digital Media and Communications Zrt. révén, akiknek a segítségével profi n vezethetjük be a reklámokat a Viasat History csatornára. Látjuk, hogy a televíziós hirdetések iránt igen magas a kereslet, a piac erre szánt kiadásai növekednek, a Magyar Reklámszövetség adatai alapján évente 8,5 százalékkal. A csatornánk szépen teljesít a magyar piacon, adott a lehetőség, hogy megmutassuk magunkat a hirdetési szektor résztvevőinek is.

– Több mint 110 magyar nyelvű adó van Magyarországon. Ez egy kemény piac vagy csak egy a sok közül? A többi közép- és kelet-európai televíziós piac is hasonló számotokra?

– Minden országnak megvannak a maga sajátosságai, és bár szakmailag megerősíthetjük, hogy Magyarországon erős a verseny, nézzük meg Lengyelországot, ahol kétszer ennyi lokalizált csatorna van.

– Ez az első alkalom, hogy a Viasat World egyik vezetője részt vesz a Big Picture-ön Magyarországon. Ez egy nagy lépés a Viasat számára, vagy csak szerettél volna körbenézni nálunk?

– Van egy kicsi, de annál elhivatottabb és fantasztikus teljesítményű csapatunk helyben, és amikor működésünknek ebbe az új szakaszába, a Viasat History reklámidejének értékesítésébe léptünk, időszerűnek éreztem a cég magas szintű képviseletét ezen a köztudottan nagyon fontos konferencián. Örülünk, hogy a vállalkozásunk elérte ezt a mérföldkövet, amely tükrözi a cég erősségét a magyar piacon. Nagy megtiszteltetés, hogy részt vehetek ezen a konferencián, sőt beszédet is tarthatok.

– Hány csatornátok van Magyarországon és melyekkel vagy a legelégedettebb?

– Négy sikeres tévéadót működtetünk Magyarországon: Viasat History, Viasat Explore, Viasat Nature és Epic Drama. A Viasat History jól megalapozott tematikára épül, és ennek megfelelően jól is teljesít a piacon örökzöld történelmi és II. világháborús műsoraival. A csatorna már egy biztos közönséget alapozott meg magának, hűséges nézőink sora napról napra bővül. Büszkék vagyunk arra, hogy a Viasat Explore az eddigi legnagyobb nézettségét érte el 2019 szeptemberében (0,50 százalékos közönségarányt a 18–49 évesek körében). Az Epic Drama a legfrissebb csatornánk, amely 2017 végén indult útjára. Ekkor léptünk be a dráma világába, és nagyon örülünk, hogy minőségi kosztümös sorozatainkat jól fogadta a magyar közönség – az adó gyorsan megtalálta a helyét a piacon, és elérte a több mint 65 százalékos lefedettséget.

– Mely szegmensben tud még javítani a Viasat World?

– Mindig van lehetőség a fejlődésre, a legjobb tartalmak megszerzésére törekszünk azokban a műfajokban, amelyekben jelen vagyunk. Célunk, hogy a magyar piacon is egyre magasabb arányban legyünk jelen exkluzív, csak a mi csatornáinkon látható műsorokkal.

– Ahogy már említettem, a verseny erős. Mennyire kell folyamatosan innovatívnak lenni, új tartalmakkal előállni?

– Az Epic Drama elindítása előtt átfogó kutatást végeztünk több piacon is, hogy megismerjük a közönség igényét, ezzel együtt a meglévő hiányosságokat. A csatorna ma 16 piacon van jelen, 60 kábelszolgáltató kínálatában 11 millió előfi zető számára elérhető. Most arra összpontosítunk, hogy újabb prémium és ex kluzív tartalmakat szerezzünk meg, amelyben beszerzési csapatunk szakértelmére támaszkodhatunk.

– Mennyi pénzt fordítotok évente új műsorok megvásárlására?

– Prémium minőségű tartalmakra folyamatosan nagyobb összegeket fordítunk, ezeket globális disztribúciós partnerek révén tudjuk megszerezni. Egy nagyon jó példa erre a november 10-én rajtoló Lángoló világ (World on Fire) című II. világháborús drámasorozat, amelyhez egész Kelet- és KözépEurópára megszereztük az exkluzív jogokat – ez volt eddig a legmagasabb ár egyetlen sorozat jogaiért.

– A piac eléggé szétaprózódott, ha a közönségszámokat vagy az SHR-t nézzük. Az Y és a Z generáció tabletekre és mobilokra kezd váltani. Szerinted a televíziós csatornáknak menynyire kell a VOD-platformokra összpontosítania?

– Az Epic Drama exponenciális növekedésével kapcsolatos tapasztalataink egy olyan piacot tükröznek, ahol a lineáris televíziózás továbbra is virágzik. Ezzel párhuzamosan azonban tudjuk, hogy az emberek tartalomfogyasztási szokásai változnak, ezért a kábelszolgáltatókkal összhangban folyamatosan dolgozunk azon, hogy a tartalmak elérhetők legyenek a közönség számára akkor, ahol és ahogyan ők akarják.

– Melyek a jövő legnagyobb kihívásai a tévétársaságok számára?

– A média ugyanúgy változóban van, ahogy az emberek tartalomfogyasztása. Figyelemmel kísérjük az SVOD-platformok növekedését, amelyek a nyugateurópai piacokon már versenybe szálltak a lineáris csatornákkal. Várhatóan ez a tendencia Magyarországon, illetve Közép- és Kelet-Európában pár évvel később lesz megfi gyelhető. A mi fókuszunkban így továbbra is a világszínvonalú tartalmakra vonatkozó lineáris és nem lineáris jogok biztosítása áll, a teljes szakértelem kiaknázásával. Természetesen együttműködve a kábelszolgáltatóinkkal, amelyek a tartalom közönség felé való továbbításában szakértők.

Simon Krisztián

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Beindult a generációváltás a hazai cégeknél

Erőteljesen beindult a generációváltás a hazai, családi tulajdonban lévő cégeknél. Már csak a cégek alig több mint felénél nem aktuális az utód bekapcsolása, miközben harmaduk egy vagy akár több generációváltáson is túl van. A...

Jobbnál jobb ötletekkel versenyeznek a diákok

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a...

Így lehet biztonságos a gyerekek online játéka

Egyre többet költünk online játékokra – derült ki az Erste ügyfelei fizetési szokásainak vizsgálatából. Az elmúlt öt évben a háromszorosára emelkedett a játékosok által erre a célra elköltött összeg. A legtöbben egy alkalommal pár...

Jön a GoodSpirit Rum & Cocktail Show

Május 11-12-én rendezik meg a GoodSpirit Rum & Cocktail Show-t, ahol bemutatkoznak a bárvilág legújabb trendjeit, italait. A szervezők két korábbi esemény, a Bar és a Rum Show összevonásáról döntöttek, így jött létre a GoodSpirit...

Jó hír a Vibertől

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt. Ezt azoknak a szervezeteknek ítélik oda, amelyek a legjobb biztonsági gyakorlatokat mutatják be, a széles körű ellenőrzés megerősíti a vállalat elkötelezettségét a felhasználók biztonságának...

Újdonságok érkeznek a Disney+-ra

Májusban is új sorozatokkal, sikerfilmekkel, gyerektartalmakkal szórakoztat a streaming csatorna.A Disney+ a Disney, a Pixar, a Marvel, a Star Wars, a National Geographic és még sok más tévés sorozatot és filmeket gyártó vállalatnak ad...

Kosztümös film érkezik a mozikba

A három testőr alkotócsapatának új kosztümös filmje a Monte Cristo grófja, melyet a 77. Cannes-i Filmfesztiválon, versenyen kívül láthat először a közönség. A film várhatóan ősszel kerül a hazai mozikba, az ADS Service forgalmazásában.Alexandre...

Ügyfeleit és munkavállalóit is jótékonykodásra ösztönzi a biztosítási platform

Működése kezdete óta elkötelezett a jótékonyság iránt, és aktív szerepet vállal a helyi közösségek támogatásában a CHERRISK. A biztosítási platform különös figyelmet fordít arra, hogy ügyfelei és követői mellett a munkavállalóit is ösztönözze a...

Rádiós pályázatok: Fonyódon és Siófokon is a Radio Plus nyert

Túlmutatott a támogatás megengedett keretein a Trendmánia című műsorszám december 16-án sugárzott adása, ezzel a TV2 megsértette a törvényi rendelkezést, a Médiatanács emiatt megbírságolta a médiaszolgáltatót. A testület döntött két rádiós frekvenciapályázatról is, mindkét...

Autópiaci trendek a BrandManiában

Az autópiac kerül terítékre a BrandMania mai adásában, az RTL magazinműsorának első felében a tavalyi évet értékelik a szakértők és piaci szereplők. Ezt követően pedig arról lesz szó, hogy milyen marketingfogások hozhatnak üzleti sikereket...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nem becsülik meg a fiatalokat a munkaadók

Az állásukat stabilnak tartó fiatalok aránya az idei első negyedévben 47 százalékos volt a K&H ifjúsági index szerint, ami viszonylag alacsony szintnek számít a felmérés több mint egy évtizedes történetében. A 19-29 éves dolgozó...

Beindult a generációváltás a hazai cégeknél

Erőteljesen beindult a generációváltás a hazai, családi tulajdonban lévő cégeknél. Már csak a cégek alig több mint felénél nem aktuális az utód bekapcsolása, miközben harmaduk egy vagy akár több generációváltáson is túl van. A...

Jobbnál jobb ötletekkel versenyeznek a diákok

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a...

Így lehet biztonságos a gyerekek online játéka

Egyre többet költünk online játékokra – derült ki az Erste ügyfelei fizetési szokásainak vizsgálatából. Az elmúlt öt évben a háromszorosára emelkedett a játékosok által erre a célra elköltött összeg. A legtöbben egy alkalommal pár...

Jön a GoodSpirit Rum & Cocktail Show

Május 11-12-én rendezik meg a GoodSpirit Rum & Cocktail Show-t, ahol bemutatkoznak a bárvilág legújabb trendjeit, italait. A szervezők két korábbi esemény, a Bar és a Rum Show összevonásáról döntöttek, így jött létre a GoodSpirit...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...