A legnagyobbak ligájában játszanak

Nekünk a progresszivitás a pénzügyi eredményeken túl is fontos – mondja Furák András, a Republic Group portfólióigazgatója és management board tag.

 

– Több mint 30 százalékot nőtt tavaly a Republic Group bevétele. Milliárdos cég lettetek. Meg lehet ismételni a növekedést az idén is?
– Tavaly kimagasló évet zártunk: a munkatársaink száma meghaladta a 100 főt, divízióink pedig bővültek, hiszen már digitális, event, branding, PR-, valamint aktivációs részleg is erősíti full service munkáinkat. Az eredményeink alapján pedig bátran kijelenthetem, hogy a legnagyobbak ligájában játszik a Republic Csoport, ami nemcsak a forgalom növekedését jelenti, hanem a kreatív eredményinket is alátámasztja. Mindazonáltal nekünk a progresszivitás a pénzügyi eredményeken túl is nagyon fontos.

 

– Neked mennyire fontos, hogy induljatok különféle versenyeken?
– Magyarországon tavaly a Republic Csoport a legtöbb nemzetközi díjat nyert ügynökség lett, az M-listán pedig ezüstérmes. Általában ez az a mérőszám, amely minket jelenleg fémjelez. Azonban ez nem egy személyes ügy. Nincs olyan ambícióm, hogy a színpadon mosolyogjak, és hozzám kössék a Republic sikereit. De ha egy értékteremtő kampánnyal nyer a csapat, amely egyszerre az ügyfél és a mi munkánkat is elismeri, akkor már fontosnak tartom.

 

– Nincs igazán nagy összetartás a reklámpiacon. Hiányzik?
– A reklámadó mutatta meg, hogy nincs összefogás a szektor szereplői között. Sőt, szerintem pont azt bizonyította, hogy milyen gyenge ez a szakma, mert szerintem az nem nevezhető összefogásnak, ha egy fenyegetettségi helyzetben összeállnak a sértettek egy előremutató stratégia nélkül. Az összefogás jelenleg kimerül abban, hogy különböző ágazati szövetségek alakulnak. Mindennek van szövetsége és hozzávetőleg 20 alelnöke.
A reklámszakembereknek nincs gyakorlati fókuszú képzése sem kreatív, sem client service oldalról, ezt kell erősíteni, és mi azon leszünk, hogy ez be is induljon. Jelenleg nincs egy általánosan elfogadott minőségbiztosítási rendszer, továbbá a tenderdíjakban sem tud előre lépni a szakma.

 

– A BrandFestival erre jó fórum lehet?
– A BrandFestival Közép-Európa legnagyobb szakmai edukációs fóruma. Meggyőződésem, hogy sokat adtunk ezzel a rendezvénnyel a magyar reklámszakmának. A kezdetektől fogva beengedte az összes véleményt, éppen ezért alakult meg három éve BrandFestival Grémium csoport is. Ez egy demokratikus fórum, amelyen az ügyfél-, a média- és a kreatívügynökségi oldal is képviselteti magát. Akár ez, akár egy másik szervezet jó kiindulási alap lehet ahhoz, hogy létrehozzunk egy valós és releváns érdekérvényesítő fórumot az ügynökségek számára.

 

– Mi az, ami szerinted a legégetőbb most a piacon?
– A munkaerő-, illetve az ehhez szervesen kapcsolódó utánpótláshiány. A Republic Group beindította az Adscool nevű edukációs képzést, amelynek életre hívója a client service divíziónk vezetője, Szilágyi Fiorella volt. Az Adscool elsődlegesen client service fókuszú posztgraduális iskolai képzés, amelyet hamarosan kiterjesztünk a kreatív képzés és fejlesztés irányába is.

  • Megosztom