A hírműsorok voltak a legnézettebbek

A Tények, valamint a Tények Plusz áll a múlt heti műsoros toplista élén és csatornaszinten is vezet a TV2. Az RTL Klub legnézettebbje szintén az esti hírműsor volt. Jó eredménnyel nyitott a visszatérő Forma-1.

Furcsa látni, hogy 9,1 és 7,8 százalékos heti közönségarányú (18-49 évesek, főműsoridő) csatornák hajkurásszák egymást és ezzel a két legnézettebb televízióknak számítanak. Márpedig múlt héten is alulról nézegette a 10 százalékos határt még az RTL Klub és a TV2 is. A 9,1 százalékos share-nek köszönhetően a TV2 kicsit közelebb, az RTL Klub a 7,8 százalékával kicsit távolabb volt a lélektani határtól. Az a vicc, hogy a harmadik Film+ a maga 6,2 százalékos heti közönségarányával már nem is volt túl messze az anyacsatornájától, az RTL Klubtól.

Hétfőtől péntekig a TV2 nyerte az estéket a kereskedelmi célcsoportnál. A szombati és vasárnapi főműsoridő pedig az RTL Klubé volt.

Csatornaportfóliók terén a TV2 Csoport nyert, összességében 25,3 százalékos közönségarányt produkáltak. Az RTL Magyarországhoz tartozó televíziók 22,9 százalékot értek el.

Szoros verseny volt a nemzetközi portfólióknál. A Sony csatornái 6,7 százalékos heti share-t hoztak össze, a ViacomCBS 6,6 százalékot, az AMC 6,5 százalékot.

27. hét / 26. hét / 25. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 7,8% / 8,4% / 8,5%
TV2 – 9,1% / 9% / 8,9%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (25. hét, 18-49 évesek)

RTL Klub
Híradó – 14,1% – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 11,9%
Barátok közt – 8%
Jófiúk – 5,4% – keddtől péntekig

TV2
Tények – 13,5% – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 12,9% – hétfőtől szombatig
A Piramis – 10,4%
Ninja Warrior – 8,3%

Ahogy melegszik az idő, úgy jön fel a Tények az RTL Híradó nyakára. A fenti adatokból látszik, hogy heti átlagban nagyon kicsi különbség volt a két esti hírműsor között. Ezen belül öt nap a Tények, két nap az RTL Híradó ért el jobb eredményt a 18-49 éveseknél (a teljes lakosságnál simán nyert a Tények).

Főleg a strandidőt hozó szombatok tesznek be nagyon a hírműsoroknak. Például múlt szombaton az RTL Híradó csak 8,6 százalékot, a Tények 11,1 százalékos közönségarányt ért el. Pár hónapja, a koronavírusos-szobafogságos helyzet mélypontján még nem volt különbség a hétköznapi és a szombati hírműsoros nézettség között.

A TV2-n A Piramis által elért 10,4 százalékos átlagos share jónak számít. Ezzel a legtöbb nap kényelmesen nyerték a sávjukat. Ahhoz képest, hogy ismétlés, egész jól futott a Ninja Warrior is. Az RTL Klubon a Jófiúk ismétlések 5,4 százalékos átlagáról ez már nem mondható el. Gyakorlatilag igazolódott az RTL-nek az a döntése, hogy nem rendelt második évadot a Jófiúkból.

Az RTL Klubon továbbra is jól teljesített a Cápák között, ami 9,3 százalékos közönségaránnyal örvendeztette meg a csatornát. Az RTL-en sugárzott esti sorozatok közül a Cobra 11 teljesített a legjobban (9,3%), majd Magnum (5,9%), Gyilkos lelkek (5,6%), Különben dühbe jövök (4,9%), Doktor Murphy (4,2%), Négy esküvő, egy temetés (3,8%) volt a sorrend.

A műsoros toplista élén a Tények és a Tények Plusz tanyázik. A 18-49 éveseknél a múlt hét legnézettebbje a hétfői Tények Plusz volt, 179 ezres nézőszámmal, második pedig az aznapi Tények 163 ezer nézővel. A teljes lakosságnál ugyanezek állnak az élen, csak fordított sorrendben. A Tények 740 ezer, a Tények Plusz 644 ezer nézőt érdekelt.

Az RTL Klub legnézettebb tartalma a hétfői RTL Híradó volt a 18-49 éveseknél 162 ezer, a teljes lakosságnál 636 ezer nézővel.

Hosszú szünet után az M4 Sport ismét Forma-1-et tudott közvetíteni. Az idei első nagydíj a 18-49 éveseknél 132 ezer nézőt ültetett a képernyők elé, a teljes lakosságból pedig 318 ezer nézőt vonzott.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:


A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

  • Megosztom