7 újdonság is várható a Facebookon

Hamarosan jelentősen megváltozik a világ legnépszerűbb közösségi oldala –  derült ki a Facebook fejlesztői konferenciáján tegnap. A marketingesek és fejlesztők is jól teszik, ha előre felkészülnek. Íme egy csokorba gyűjtve, hogy mi várható.

A hamarosan megjelenő újdonságokat és fejlesztési irányokat Mark Zuckerberg vezérigazgató és kollégái mutatták be a tegnapi fejlesztői konferencián.

  1. Az egyik legfontosabb újdonság, hogy jönnek a térhatású videók a hírfolyamban, illetve akinek már van Oculus VR szemüvege, az is találkozhat majd ilyen videókkal. Ez azt jelenti, hogy a 360 fokos kameratechnológiával készített videókat is támogatja majd a Facebook, azaz lehetőség lesz arra, hogy a felhasználók perspektívát váltsanak egyetlen kattintással.

    A Facebook egyébként azután jön ki ezzel az újdonsággal, hogy a konkurens Google a YouTube-on már elkezdett ezzel kísérletezni.

  2. A másik jelentős újdonság, hogy a Facebook Messengerben nyomon lehet majd követni az online vásárlásokat. A Facebook különálló messenger applikációja e-kereskedelmi oldalakba integrálva is megjelenik majd, így a jövőben Facebook-hozzáféréssel is fizetni lehet majd vásárláskor. A vásárlással kapcsolatos frissítéseket pedig a Facebook fiókban kapjuk majd. Ezzel kiváltható lesz, hogy a vásárlási folyamatról állandóan e-mailek érkezzenek. A Messengerben pedig kapcsolatba léphetünk az e-kereskedőkkkel is.
  3. Lehetőség lesz arra is, hogy az üzenetek megválaszolásakor egyéb partnerek applikációit is használjuk, például küldhetünk majd a GIF-készítő Giphy segítségével animált üzeneteket is. Korábban erre csak úgy volt lehetőség, ha a Giphy-ben elkészítettük a GIF-et és azt bemásoltuk az üzenetbe, most viszont ezek az applikációk integrálhatók lesznek.
  4. Várható az is, hogy a Facebookon posztolt videók embedelhetők lesznek más honlapokon. Korábban a feltöltött videókat csak linkelni lehetett, beilleszteni nem. Ezzel az újdonsággal Facebook célja nyilván nem más, hogy a YouTube helyett inkább az ő oldalát használják videók megosztására is a felhasználók.
  5. Azt is bejelentették, hogy a Facebook megállapodott a BuzzFeed-del, az EliteDaily-val, a The Huffington Posttal és a Fox Sports-szal. Ennek köszönhetően ha egy cikket valaki kommentál, akkor az a Facebookon is megjelenik majd. A felsorolt orgánumok egyébként csak az első fecskék, várhatóan más partnerekkel is bővül majd a kör.
  6. Arra sem árt felkészülni, hogy a jövőben a Facebook-account segítségével egyre több eszközt lehet majd irányítani. Például a Facebook-hozzáféréssel szabályozhatjuk majd a garázsajtót. Vagyis a Facebook sem akar kimaradni a Dolgok Internete, az Internet of Things (IoT) trendből. Az ehhez szükséges előkészületek már javában zajlanak a közösségi oldal háza tájékán.
  7. És végül, de nem utolsósorban, a fejlesztők analitikai megoldásokat kapnak majd az applikációkhoz. Az ingyenes felületen különböző információkat kaphatnak az applikációk használóiról.

Szalay Dániel (A CNN Money híre nyomán)

  • Megosztom