3 milliárd 3 óra alatt – dübörög a Black Friday

Megrohanták a magyar fogyasztók az eMAG webáruházát, a társaság mindössze néhány óra alatt több mint hárommilliárd forintos forgalmat ért el. Az mmonline.hu a cég központjában járt, ahol valós időben követhettük, hogyan alakul az akció, és az is kiderült, hogy mire szántak 25 évet a hazai felhasználók.

 

Reggel hét óra körül indult a Black Friday akció az eMAG-nál, fél 11 körül pedig már átlépte a 3 milliárd forintot a forgalom. A vállalat szűkkörű háttérbeszélgetésen mutatta be, hogy milyen eszközön követik az akció alakulását, milyen adatok állnak rendelkezésre valós időben és persze a terveikről is beszámoltak.

 

Az mmonline.hu helyszíni tapasztalatai alapján a hazai munkahelyeken a munkavégzési hatékonyság igencsak alacsony lehet ma – legalábbis ott, ahol szabadon lehet használni a világhálót -, ugyanis hatalmas volt az érdeklődés az akciók iránt. Nagyjából 20 perc alatt mintegy százmillió forinttal nőtt a forgalom, és 11 óra körül már megközelítette az egymilliót a látogatások száma az eMAG oldalán, míg az oldalletöltéseké átlépte a 20 milliót.

 

Hunyady László, a társaság marketing menedzsere elmondta, hogy a tavalyi 3,25 milliárd forint után idén már 4 milliárd forint körüli forgalmat várnak a Black Friday akcióban. Ez a délelőtti adatok alapján valószínűleg meglesz, és a kezdeményezés is hozzájárulhat ahhoz, hogy a vállalat a tavalyi, jóval tízmilliárd forint fölötti magyarországi forgalmát mintegy 70 százalékkal növelje idén.

 

Az eMAG tárgyalójában elhelyezett kivetítőn a sajtó munkatársai valós időben követhették az eseményeket, és az adatokból kiderült az is, hogy meglehetősen sok a mobilos felhasználó. A látogatások több mint fele mobileszközről érkezett, ez egy átlagos napon negyven százalék körül van, míg a vásárlásokon belül 30 százalék a mobilra optimalizált oldal és az alkalmazás együttes részesedése.

 

A néhány óra alatt az eMAG webáruházát felkereső közel egymillió hazai fogyasztó majdnem 25 évnyi időt töltött az oldalon. A nagy érdeklődés annak fényében nem meglepő, hogy idén már 450 ezer termék közül válogathatnak, köztük egészen különleges kategóriákból is, amelyekkel korábban nem találkozhattunk a romániai központú e-kereskedelmi vállalkozás hazai kínálatában. Így például idén már autót is lehet venni náluk a Black Friday-n – igaz 11 óráig csak egy darabot rendeltek -, valamint utazásokat is, ezekből már lényegesen több kelt el.

 

A legnépszerűbb árucikkek között a televíziók, okostelefonok, laptopok, szépségápolási cikkek és parfümök szerepelnek, de nagyon sokan vásároltak háztartási gépet, valamint a slágertermékek között volt délelőtt a pelenka is. A ma megrendelt termékeket legkésőbb december 5-ig kapják meg a vásárlók – közölte Hunyady László.

  • Megosztom