30 ezerrel kevesebb tévéelőfizetés a UPC-nél

30 ezerrel csökkent az év első kilenc hónapjában a UPC tévéelőfizetéseinek száma, szeptember végén 761,2 ezer kábeltévés és műholdas ügyfele volt a cégnek. Látványosan nőtt ugyanakkor a társaság internetelőfizetőinek száma, a harmadik negyedév végén már több, mint 358 ezren voltak, míg a múlt év végén még csak 336 ezren. A távközlési vállalatokra kivetett különadó kapcsán mintegy 12 millió eurós többletköltséggel számolnak a UPC anyacégénél az utolsó negyedévben.

A Liberty Global harmadik negyedéves beszámolójában szereplő magyarországi adatok alapján jól érzékelhető az a tendencia, mely szerint egyre több család választ itthon csomagolt szolgáltatást, vagyis kombinálja a tévé-, internet- és telefonelőfizetést. Míg a hazai UPC-s előfizetések száma szeptember végén nagyjából ugyanannyi volt, mint a múlt év végén (1,39 millió), addig az előfizetést vásárló háztartások száma mintegy 20 ezerrel, 876 ezerre csökkent az elmúlt kilenc hónapban.

A társaság tévés ügyfeleinek száma 30 ezerrel csökkent eddig az idén. Leginkább az analóg kábeltévé előfizetések száma zuhant (90 ezerrel), ami részben a digitális átállással magyarázható. A digitális kábeltévés ügyfelek száma ugyanis kilenc hónap alatt több, mint 68 ezerrel nőtt. A műholdas szegmensben is visszaesés volt, ott 2009. vége óta 8 ezerrel csökkent az ügyfélszám. A visszaesés a hazai tévés piacon kialakult öldöklő versenynek tudható be.

Lényegesen kedvezőbb a UPC helyzete az internet- és telefonelőfizetések vonatkozásában, mindkét területen komoly fejlődést ért el a társaság az első három negyedévben. A netes előfizetőik száma kilenc hónap alatt közel 22 ezerrel nőtt, míg a telefonos ügyfeleké 15 ezerrel, elérve a 267,5 ezret.

A UPC anyavállalata, a Liberty Global az első három negyedévben 6,6 milliárd dolláros bevételt ért el, ez 20 százalék feletti növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Még látványosabb a fejlődés ha a nyereséget vizsgáljuk, hiszen a cég a január-szeptember közötti időszakra 447 millió dolláros profitról számolt be, míg egy éve még 278 milliós veszteségről.

  • Megosztom