26 perc jut a pártoknak

Döntött a közmédiában rendelkezésre álló reklámidő felosztásáról a Nemzeti Választási Bizottság (NVB), ennek alapján egy párt 26 perc 7 másodpercet kap majd saját maga és programja népszerűsítésére a Népszabadság összeállítása szerint. A nemzetiségekre lényegesen kevesebb idő, mindössze 10 perc jut.

 

Hamarosan megjelennek a közszolgálati médiában a politikai reklámok: az országos listával rendelkező 18 pártnak összesen 470 perc, a nemzetiségi listát állító 13 kisebbségnek pedig 130 perc ingyenes adásidő jár – írja összeállításában a Népszabadság. Ezt egyenlő arányban kell felosztani a Magyar Rádió Zrt., a Magyar Televízió Zrt. és a Duna Televízió Zrt. között, és a kampányhirdetéseket azok legnépszerűbb csatornáin kell sugározni. Így az M1-en, a Duna TV-n és a Kossuth Rádión nagyjából 157-157 percet kapnak a pártok, 43-43 percet pedig a nemzetiségek.

 

A jelölő szervezetek számára biztosított időből mindegyik ugyanolyan arányban részesedik, ami pártonként 26 perc 7 másodpercet, a kisebbségek esetében tíz percet jelent. Egy-egy médiumban tehát a választásig hátralevő 25 nap alatt a pártoknak csatornánként nem egészen kilenc perc áll rendelkezésére politikai üzenetek közzétételére.

 

A választási eljárási törvény szerint a „közszolgálati médiaszolgáltató naponta három alkalommal, a 6–8, 12–14 és 18–20 óra között kezdődő idősávokban, megszakítás nélkül köteles biztosítani a politikai reklámok közzétételét”.

 

Egy-egy napra átlagosan nyolcpercnyi reklámidő esik, s ebből valamivel több mint hat perc a pártoknak, nem egészen kettő a nemzetiségeknek jut – derül ki a napilap beszámolójából.

  • Megosztom