- Hirdetés -

2050-re karbonsemleges lehet a Ford

|

- Hirdetés -

A jövő generációi számára felépítendő jobb világ érdekében a Ford komoly üvegházhatású gázkibocsátási célokat tűzött ki 2021-es Egyesített Fenntarthatósági és Pénzügyi Jelentésében. Olyan mérföldkövek ezek, amelyek révén a vállalat 2050-re karbonsemlegessé válhat.

A Ford a Tudományos Alapú Célok Kezdeményezés (SBTi) nevű szervezet alapelveit alkalmazva köztes emissziós célokat is meghatározott, összhangban azokkal az értékekkel, amelyek a legújabb klímakutatások szerint szükségesek a Párizsi Éghajlatvédelmi Egyezmény céljainak teljesítéséhez. Ennek értelmében 2035-ig a vállalat jelentősen csökkenti abszolút üvegházhatású gázkibocsátását: 76 százalékkal a globális tevékenységeiből eredő emissziót és globálisan 50 százalékkal az új autók kilométerenkénti kibocsátását.

Az emissziócsökkentés fontos eszköze az elektromos hajtásláncok fejlesztése. A Ford európai stratégiája szerint 2030-ra minden, Európában forgalmazott személyautójához elérhető lesz a tisztán elektromos hajtás. A haszongépjárművek kínálatában már 2024-re minden modellhez választható lesz nulla károsanyag-kibocsátásra képes, tisztán elektromos vagy plug-in hibrid hajtás.

Az elektromos hajtások gyors elterjesztését segíti, hogy 1 milliárd dolláros beruházással az elektromos járművek gyártására alkalmas központtá alakítják át a kölni üzemet; ez lesz a vállalat első ilyen létesítménye Európában. Ráadásul a Ford Transit Custom új modellgenerációjához már tisztán elektromos hajtáslánc is rendelhető lesz (az autót a Ford Otosan gyártja Törökországban), ami egyaránt fontos lépésnek számít a Ford elektromos stratégiájában és az európai haszongépjármű-piacon betöltött vezető szerep megerősítésében.

“Éllovasok leszünk a karbonsemlegesség elérésében, hiszen mind a vásárlók, mind a bolygó, mind pedig a Ford számára ez a legfontosabb,” mondta Bob Holycross, a Ford Motor Company környezetvédelemért, fenntarthatóságért és biztonságért felelős vezetője. “Szénkibocsátásunk kilencvennégy százaléka jelenleg járműveinkből, működésünkből és beszállítóink működéséből ered, ezért ezt a három területet kiemelt figyelemmel, ugyanakkor optimistán kezeljük.”

A vállalat 2050-es karbonsemlegességi céljai megfelelnek a Párizsi Éghajlatvédelmi Egyezmény célkitűzéseinek, amelyek teljesítését az USA nemrégiben újra felvállalta, és amit a Ford teljes meggyőződéssel támogat.

A Ford most először bocsát ki Egyesített Jelentést, mert ez növeli az átláthatóságot, és átfogóbb képet ad a vállalat törekvéseinek sikeréről.

Felvillanyozó jövő

A Ford hatalmas befektetésekkel fejleszti elektromos járműveit, önvezető technológiáit és hálózatba kapcsolt megoldásait. A vállalat nemrégiben jelentette be, hogy a korábban tervezett összeg közel kétszeresét, legalább 22 milliárd dollárt fektet be 2026-ig globálisan az elektromos hajtásba, és a márka legnépszerűbb autóiban fokozatosan bevezeti az elektromos hajtást; jó példa erre a Mustang Mach-E SUV, ami 2020 végén jelent meg Észak-Amerikában, 2021 elején Európában, és még idén kapható lesz Kínában is.

Amellett, hogy 1 milliárd dolláros befektetéssel elektromos járművek gyártására alkalmas központtá alakítják át a kölni összeszerelő üzemet, az amerikai Dearbornban már megkezdődött az új Rouge Elektromos Jármű Központ építése, ahol a tisztán elektromos hajtású F-150 pickupot gyártják majd. A Ford azt is bejelentette februárban, hogy további 1 milliárd dollárt szán a dél-afrikai Pretoria üzem hasonló átalakítására. Ezek a beruházások további komoly lépéseket jelentenek az általános karbonlábnyom mérséklésében.

A sikerekre építve és új célokat kitűzve

A Ford már eddig is sikeresen dolgozott azon, hogy működését fenntarthatóbbá tegye: az elmúlt évtizedek során 40 százalékkal csökkentette karbonlábnyomát a vállalati létesítmények és a gyártási eljárások modern energiahatékonysági megoldásaival. A Ford jó úton halad afelé, hogy 2035-re minden gyártóüzeme 100 százalékban helyben előállított, megújuló forrásból származó energiával működjön és e törekvéséhez szorosan hozzákapcsolódik az elektromos autók gyártása is.

Amellett, hogy a “mérséklés, újrafelhasználás és újrahasznosítás” modelljét követve elkötelezetten dolgozik a hulladékkibocsátás nullára csökkentésén, illetve az egyszer használatos műanyagok kiiktatásán, a vállalat 2025-re (globális vízhasználati stratégiája értelmében) a 2019-es értékhez képest 15 százalékkal csökkenti a friss víz felhasználását. Ebben nagy segítséget jelent az a tapasztalat, amit azzal szerzett a Ford, hogy 2000 óta már 75 százalékos csökkenést ért el ugyanezen a téren.

Az SBTi jóváhagyásával két, 2035-re vonatkozó célkitűzést is kidolgoztak a rövid távú emissziócsökkentés érdekében. Ezek révén hatékonyabban kezelhetők az éghajlatváltozás sürgető kihívásai, emellett pedig segítenek a Fordnak elérni a karbonsemlegességet 2050-re:

A globális működésből eredő 1-es és 2-es besorolású üveghatású gázkibocsátás 76 százalékos csökkentése a 2017-es szinthez képest. Az 1-es besorolás a vállalat tulajdonában vagy általa kezelt forrásokból származó közvetlen kibocsátást jelenti, a 2. besorolás pedig a megvásárolt elektromos áram, hűtés és fűtés előállításával keletkező közvetett emissziót jelöli.

A világszerte értékesített új járművek használatából származó, egy kilométerre vetített üveghatású gázkibocsátás 50 százalékos csökkentése a 2019-es szinthez képest. A 3-as besorolásba nemcsak a Ford által értékesített járművek használatával keletkező emisszió számítandó bele, hanem – egyebek mellett – az azokat kiszolgáló hálózatok károsanyag-kibocsátása is.

Törődni az emberekkel

A Ford a beszállítói lánc minden területén elkötelezetten tiszteletben tartja az emberi jogokat. Ez év elején a vállalat összeállította és közzétette Beszállítói Magatartási Kódexét, amely megfogalmazza a beszállító partnerektől elvárt szabályokat, valamint az első amerikai autógyártóként csatlakozott a Felelős Bányászati Biztosítás (IRMA) kezdeményezéshez, hogy az autóiparban használt alapanyagokat felelős módon szerezze be.

Emellett a Felelős Üzleti Szövetség ellenőrzi, hogy a Ford beszállítói láncának működése megfelel-e a vállalati társadalmi felelősségvállalás elvárásainak.

Európában a Ford vezető partnere a “Fenntarthatóság felé” nevű autóipari kezdeményezésnek, amelynek célja, hogy a beszállítói lánc minden szintjén biztosított legyen az etikai és munkakörnyezeti előírások, illetve a munkavállalói jogok betartása.

Helyt állni a nehéz helyzetben

Az elmúlt évben, a koronavírus-járvány kitörése óta a Ford rengeteg energiát fektetett abba, hogy mérnöki és gyártási szakértelmével, illetve a meglévő járműalkatrészei felhasználásával hasznos segítséget nyújtson sok ezernyi orvosi berendezés, például lélegeztetőgépek és légzőkészülékek előállításában.

Mostanáig a vállalat legyártott közel 160 millió szájmaszkot, több mint 20 millió arcvédő pajzsot, 50.000 lélegeztetőgépet (összefogva a GE Healthcare vállalattal) és több mint 32.000 levegőtisztító légzőkészüléket a 3M vállalattal. Emellett a Ford Motor Company Alapítvány jótékonysági szervezete világszerte 1,13 millió dollárral támogatta különböző segélyprogramok működését.

Európában a Ford Alapítvány majdnem 500.000 dollárt juttatott nonprofit szervezeteknek, hozzájárulva olyan sürgősségi akciókhoz, amelyek az élelmiszerellátáshoz, orvosi felszerelésekhez és védőruhákhoz, informatikai és virtuális erőforrásokhoz, valamint tanácsadási szolgáltatásokhoz kapcsolódnak. A Ford UK egy üres raktárt gyártósorrá alakított át, hogy itt állítsák elő a VentilatorChallengeUK program keretében legyártott 11.700 Penlon lélegeztetőgép legfontosabb alkatrészeit.

“A Ford továbbra is elkötelezetten dolgozik azon, hogy egyre gyorsabban haladjon az elektromos járművek meghonosítása felé, és végül karbonsemlegessé váljon,” nyilatkozta Stuart Southgate, a Ford Európa fenntarthatóságért, környezetvédelemért és biztonsági tervezésért felelős igazgatója. “Az elmúlt tizenkét hónapban minden eddiginél világosabbá vált, mennyire fontos gondoskodnunk a világunkról és egymásról. Ez most nem a pihenés, hanem a cselekvés ideje. A jövőt most kell megalapoznunk – méghozzá úgy, hogy mindenki számára jobb világot építsünk.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...

Az egész országban elérhető lesz a Telekom programja

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen...
- Hirdetés -