Versenyben az Indexszel és az Origóval: interjú Uj Péterrel

Biztos volt a !!444!!! sikerében, ezért mert mindent feltenni az új vállalkozásra – mondta el a Marketing&Media magazinnak adott interjúban Uj Péter, a portál alapító-főszerkesztője, az idei top 25-ös rangsor nyertese. Az év végére naponta 120-150 ezer egyedi látogató a célkitűzés.

 

A !!444!!! minden konvenciót fölrúg, mind dizájnban, mind nyelvezetben teljesen eltávolodott a „hagyományos” újságírástól. Az eddigi tapasztalatok alapján bejön ez a stílus a magyar olvasóknak?

 

– Hízelgő, ha az a kép alakult ki rólunk, hogy páros lábbal rúgtunk fel minden szabályt, de szerintem nem ennyire radikális sem a dizájn, sem a stílus. A világon nagyon sok olyan weboldal van, amelyik hasonló felfogásban dizájnolt. Harsány, erős elemek és nagy betűk, mert a képernyőfelbontások gyorsan nőnek. Az újhullámos hírszolgáltatók közül sok már nem is tekinthető internetes újságnak, sokkal inkább hírblognak. Ennek a koncepciónak tehát már van előzménye. Az eddigi mérések alapján sokkal fiatalabb rétegeket is elérünk annál, mint amire számítottunk, ők gyorsabban befogadják az újdonságokat. Egyébként a korábbi dizájnjaink is viszonylag merésznek számítottak a hazai piacon, nagy olvasói felháborodást váltottak ki, majd rövid időn belül iparági sztenderddé váltak. A 444.hu is egy olyan irány, amely meghatározó lesz a magyar piacon, és amelynek az elemeit a többiek is szépen átveszik. Már el is kezdték.

 

– Azt nyilatkozta nemrég, hogy nem akarják a cikkírásban bevett szerkesztési elveket követni. Ez már nem is újságírás, amit csinálnak?

 

– Dehogynem. Mi újságot írunk, mégpedig jó újságírókkal. Én csak a zsurnalizmusokat szeretném kiirtani. Szeretnék emberi nyelven írni, nem pedig kliséket gyártani. A nyelvi környezet gyorsan változik, és én olyan újságírókat válogattam magam mellé, akik mélyen gázolnak az internetes kultúrában, és otthon vannak ebben a nyelvi közegben. Ezért nincsenek szürke figurák a !!444!!!-en. Mindenki a saját hangját, stílusát használja.

 

– Korábban azt mondta, nehéz felvenni a versenyt az Indexszel és az Origóval, de nem lehetetlen. Mikor kerülhetnek versenybe a legnagyobb hírportálokkal?

 

– Bizonyos értelemben már most is versenyben vagyunk, és nekem úgy tűnik, hogy az Index tulajdonosai és újságírói is így érzik ezt. Nehezen tudnám másképpen értelmezni a pánikreakciókat. Hogy látogatottságban mikor érjük el azt a nagyságrendet, nehéz megsaccolni, talán két-három év. Az biztos, hogy erodálódni fog az a közönség, amely a nagyok köré tömörül, mert a hírfogyasztási szokások radikálisan változnak, és a brandalapú hírfogyasztás kezd háttérbe szorulni. Egy-egy cikkünk olvasottsága már most is ott van, ahol az Indexé, ami azt jelenti, hogy az olvasni tudó és akaró közönségből el tudunk érni szinte bárkit, van az oldalban potenciál.

 

– Mi volt az eddigi rekord, és mekkora az átlagos látogatottság?

 

– Eddig a csúcs 129 ezer egyedi látogató volt, hétköznaponként pedig 80–100 ezer között mozog ez a szám.

 

– Mi a cél?

 

– Év végére 120-150 ezer egyedi látogatót szeretnénk. Szeptemberben jelentős növekedést regisztráltunk a nyári hónapokhoz képest, és az utóbbi két hét is erős volt, úgyhogy szerintem reális esélyünk van, hogy elérjük.

 

– A !!444!!!-be tőkét fektetők pénze meddig tart ki? Mennyi idejük van a saját lábra állásra? Az online piac sem növekszik már olyan dinamikusan, miközben a Google és a Facebook egyre több pénzt visz ki…

 

– A befektető egyelőre én magam vagyok, illetve Kardos Gábor vezérigazgatóval ketten vagyunk. Nem saját pénzünkből, persze, hanem kölcsönökből, de mi vagyunk a tulajdonosok. Tárgyalunk befektetőkkel, és nem úgy, mint a Sólyom Airways. Jól állunk. A bevételeink elkezdtek szépen nőni, úgyhogy a tervek szerint tudunk haladni.

 

– Mit gondol, a !!444!!!-gyel még egyszer megismétlődhet az a siker, amit az Index esetében elértek?

 

– Ha nagyon hangzatos választ akarnék adni, azt mondhatnám: már megismétlődött. Ez a hat hónap szakmailag, emberileg sokkal jobb időszak volt, mint az Indexnél eltöltött utolsó két-három év. Ez már magában megérte. Szóval a sikert sokféleképpen lehet mérni, érteni. Például lehet a látogatottságban vagy a piaci súlyban. Abban is oda fogunk érni. Az Index is azért van ott, ahol, mert megcsináltuk. Ezt is megcsináljuk. Tudom. Ezért mertem a !!444!!!-re mindent feltenni.

 

Kuti Noémi

 

Az Uj Péterrel készült interjút teljes egészében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

  • Megosztom