Verseny barátok közt

Az RTL csoport továbbra is masszívan piacvezető, éves szinten a tavalyihoz viszonyítva még növeltük is a közönségarányunkat – mondja Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója, aki szerint ősszel még nem lett volna értelme elindítani a Való Világot.

– Az RTL szempontjából hogyan értékeled az idei évet?

– Teljes mértékben elégedettek lehetünk, hiszen az RTL csoport továbbra is masszívan piacvezető, éves szinten a tavalyihoz viszonyítva még növelni is tudtuk a közönségarányunkat. Ez volt az RTL II első teljes éve, ahol nagyon emlékezetes műsor volt a Szombat esti láz, de a csatorna több új adását is jól fogadta a közönség. A Cool és a Film+ pedig még mindig a legerősebb kábeltelevíziónak számít. Az utóbbi hármat összefogó RTL3 pedig nézettségi szempontból a TV2 kihívója. Az RTL Klub nézettségét egyik versenytársa sem közelíti meg, még a TV2-höz képest is nyolc százalékpont feletti előnyünk van.

– Melyik új műsorotok jött be a leginkább?

– Az idei év legjobban szereplő új műsora egyértelműen az Éjjel-nappal Budapest volt, amelynek napi szinten az egyetlen komoly vetélytársa a Barátok közt.

– Volt olyan műsor, amellyel nem voltál elégedett?

– Elégedetlen egyikkel sem voltam, de olyan volt, amely sok vitát váltott ki és ellentmondásos fogadtatásra talált. A Vundersőn és Zuperszexiről természetesen ezt el lehet mondani.

– Nagyon fel voltál háborodva, amikor azt írták a sajtóban, hogy megbukott a műsor. Annak fényében sem számít bukásnak, hogy az X-Faktor jelentette felvezetés nélkül valószínűleg még ezt a nézettséget sem hozta volna össze?

– Biztos vagyok abban, hogy a Vundersőn és Zuperszexi bármelyik este, ugyanebben az idősávban nagyjából ugyanezt hozta volna. Lehetett volna persze jobb a nézettsége, de mint kiderült, ennek a műsornak van egy nagyon meghatározott nézői köre. Ezzel nem azt akarom állítani, hogy ez volt az év legnagyobb sikere, de még így is a jobban teljesítők közé tartozik. Amit a sajtóban írtak a műsorról, azt én annak tulajdonítom, hogy az újságírók egy része szeretett volna rosszat írni Sebestyén Balázsról.

– A TV2 már este hatkor elkezdi a Tényeket, ami láthatóan be is jött nekik. Ennek kapcsán nem gondolkodtatok azon, hogy az RTL Híradó is korábban kerüljön képernyőre?

– Ez egyáltalán nem merült fel, mert továbbra is azt gondoljuk, hogy a 18 órai kezdés nagyon korai. Különösen korai lesz ez a nyári időszámítástól kezdődően. Ezzel a megoldással ugyan 18.30-ig magasabb közönségarányt lehet elérni, de mégis az a helyzet, hogy az RTL Híradóját most sem nézik kevesebben. Nyilván ezzel a TV2-nek nézettségkozmetikázási célja van, amit az is jelez, hogy a jövő évtől már 18 órától számolják a főműsoridőt. Nem tudok olyan országot, ahol ilyen korán kezdődne a főműsoridő.

– Még év elején szép csöndben megszűnt a Legyen Ön is Milliomos! Mi volt a műsor kudarcának oka?

– Minden műsornak megvan az életkora, a Legyen Ön is Milliomos! már túl van azon a koron, amikor sikeres lehetne. Megpróbáltuk még egyszer, azt hittük, hogy a változtatásokkal lehet még belőle nézett adás, de már nem tervezünk többet ezzel a vetélkedővel.

– Miért pont az RTL II-n, és miért januárban tér vissza a Való Világ?

– Már a nyáron tudtuk, hogy a Való Világot januárban elindítjuk. Ősszel nagy költségvetésű műsorok vannak az országos csatornákon, ezért akkor nem lett volna érdemes. Egy hosszabb lélegzetű műsor elindításához a január egyébként nagyon jó időpont, hiszen hónapokig képernyőn lesz a Való Világ. A napi valóságshow-k Nyugat-Európában mindig kisebb csatornákon futnak, a Való Világ most kerül arra az adóra, ahol eddig is a helye lett volna.

– Eddig nálunk nem bírta volna eltartani a műsort egy kisebb csatorna?

– Igen, ez volt a helyzet, de az utóbbi időben a kábelcsatornák szerepe nagyon megnőtt, és így az ottani műsorokba való befektetés mértéke is emelkedett. Muszáj a kábelcsatornáknak is komolyabb saját gyártású műsorokkal előállniuk.

– Jövőre mi lesz a legnagyobb dobásotok?

– Egyelőre csak a Csillag születik tavaszi újraindulását jelentettük be. Sok más újdonság is lesz, de még nem tartunk ott, hogy ezekről beszélhessek.

(Az interjú a Marketing és Média évvégi különszámában jelent meg.)

  • Megosztom